Pēc Dienas izrādītās intereses solījums akadēmijas mājaslapā par garantēto darbs airBaltic ir nomainīts pret garantētu darbu airBaltic grupas uzņēmumā. Dzīvē tas nozīmē, ka ACR pilotus airBaltic izīrē. Par ACR akcionāriem no nākamā gada 1. janvāra jākļūst arī tiem ar airBaltic līgumattiecībās esošajiem pilotiem, kas līdz šim to nevēlējās darīt. Tādējādi daļa algas pilotiem tiek izmaksāta dividendēs. AirBaltic šādu sistēmu sauc par pilotus motivējošu, tomēr Latvijas Aviācijas arodbiedrībā (LAA) Dienai norāda uz vairākiem tās negatīvajiem aspektiem, kurus aviokompānija neesot gatava uzklausīt.
Alga dividendēs
ACR Uzņēmumu reģistrā reģistrēts 2012. gada rudenī, tolaik kā darbības veidu norādot personāla nodrošināšanu un darbaspēka meklēšanu. Jau toreiz izskanēja runas, ka ACR radīts nodokļu optimizēšanas nolūkā. Proti, dividendes tika apliktas ar mazākiem nodokļiem nekā alga. Toreiz pilotiem vēl tika dota izvēle – pievienoties ACR vai palikt darba attiecībās ar airBaltic, sniedzot iespēju arī vienu reizi pāriet atpakaļ uz airBaltic, bet no nākamā gada 1. janvāra par ACR akcionāriem ir jākļūst arī tiem pilotiem, kuri to bija izvēlējušies nedarīt. Tādējādi daļa algas tiek maksāta aizdevumu līgumos, kas gada beigās tiek konvertēti par dividendēm.
LAA valdes priekšsēdētāja Dace Kavasa Dienai norāda, ka tiem pilotiem, kuri nevēlējās pārslēgt līgumus ar ACR, katru gadu tika atgādināts par iespēju pāriet uz ACR un tādā veidā palielināt savu neto ienākumu. Tomēr šajos atgādinājumos neesot sniegta informācija par negatīvo ietekmi uz darbinieka sociālajām iemaksām. Kavasa apliecina, ka arodbiedrība šā gada 29. novembrī saņēmusi e-pastu no airBaltic, kurā uzņēmums informējis, ka airBaltic pilotu nodaļa tiek likvidēta. "Pēc mums pieejamās informācijas, tie ir 42 piloti, bet nevaram apgalvot, ka tā ir 100% precīza informācija," saka Kavasa.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena piektdienas, 27. decembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
alias
anonīms
Rasmuss