Šī ir pašas nozares iniciatīva un nav saistīta ar likumdošanas prasībām, norāda LANA.
"Latvijā patēriņam nodotā vīna un grādīgo dzērienu pudeļu aizmugurējām etiķetēm tiks pievienotas norādes - grūtniecēm un transportlīdzekļu vadītājiem, kuri grasās stūrēt, alkoholu lietot nevajadzētu. Jau 2018.gada sākumā mūsu asociācijas biedri sāks jauno etiķešu nomaiņas procesu. Līdz gada beigām vairāk nekā puse tirdzniecībā esošo vīna un grādīgo dzērienu pudeļu būs redzami ar jaunajiem simboliem. Ceram arī uz citu nozares uzņēmēju pievienošanos LANA iniciatīvai," atklāj LANA izpilddirektors Dāvis Vītols.
Pēc savas iniciatīvas uz etiķetēm ieviešot sociālās atbildības simbolus, LANA pārņem labākās Eiropas un pasaules pašregulācijas prakses. Eurobarometer 2010 aptaujas dati rāda, ka 79% Eiropas Savienības iedzīvotāji piekrīt, ka informējošas norādes par grūtniecēm un autovadītājiem būtu nepieciešamas. Lai gan līdz šim Latvijas likumdošanā nav bijušas konkrētas minētās prasības, nozares pašiniciatīva par šādām norādēm šogad tiks realizēta.
"Jebkuras nozares spēja vienoties par kopīgām iniciatīvām ir vērtējama pozitīvi, īpaši, ja aktivitātes vērstas uz patērētāju drošību un tiesību aizsardzību. Īpaši nozīmīgi ir neapstāties un nākamajos soļos veicināt patērētāju un citu ietekmes pušu izpratni par izmantoto simbolu nozīmi," norāda Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta vadītāja Dace Helmane.