Lojalitātes kartes mudina pacientus iegādāties vairāk medikamentu, tai skaitā uztura bagātinātājus, līdz ar to veicina neracionālu zāļu lietošanu, uzskata Veselības ministrijas Farmācijas departamenta direktors Jānis Zvejnieks. Viņš Dienai paskaidroja, ka patlaban no klientu kartēm ieguvēji ir tikai lielās aptieku ķēdes, savukārt mazās aptiekas cieš, jo nespēj turēt līdzi.
Tomēr - lai arī šķietami zaudētāji šajā gadījumā ir lielie aptieku tīkli, Diena pārliecinājās, ka arī to vidū ministrijas priekšlikums ir atbalstīts. Piemēram, Mēness aptiekas pārstāve Zaiga Barvida norādīja, ka aptiekas var speciālās lojalitātes kartes arī neizmantot. Tāpat ieceres atbalstītāju vidū ir vairākas asociācijas.
Arī Latvijas Aptiekāru asociācijas prezidents Guntis Belēvičs Dienai norādīja, ka nav pareizi pacientus pievilināt ar speciālām atlaidēm. Aptiekām savā starpā ir jākonkurē, piedāvājot labāko aprūpes kvalitāti, nevis maldinot patērētāju. Pēc Belēviča domām, nākamajam solim vajadzētu būt pilnīgam medikamentu reklāmas aizliegumam, jo, reklāmas mudināti, cilvēki nedrīkstētu iet uz aptiekām iepirkties.
Pretējs viedoklis gan ir Aptieku attīstības biedrības valdes priekšsēdētājai Ingai Zemdegai-Grāpei. Ministrijas lēmums padarīšot medikamentus un citas aptiekās nopērkamās preces dārgākas, kā arī izkropļos aptieku konkurenci.
Visu rakstu lasiet trešdienas, 14.maija, laikrakstā Diena!