Kravas pārvadātāji uzskata, ka Satiksmes ministrijas ilgstošā bezdarbība nodara lielus zaudējumus nozarei un mazina vietējo kravas pārvadātāju konkurētspēju ar citu Eiropas Savienības dalībvalstu kravu pārvadātājiem. Speciālu stāvlaukumu neesamība apgrūtina autopārvadātājus izpildīt drošas braukšanas normatīvus, kas paredz administratīvos sodus līdz pat 500 latiem.
Tai pašā laikā Satiksmes ministrijas pārraudzībā ir apjomīgi Eiropas Savienības fondu līdzekļi ceļu infrastruktūras sakārtošanai, izbūvei un rekonstrukcijai, kas saskaņā ar Eiropas Komisijas direktīvu 2008/96/EK varētu tikt novirzīti arī autostāvvietu izbūvei.
Saskaņā ar oficiālo informāciju šogad valsts un pašvaldību autoceļiem ir pieejami apmēram 201,2 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļi veido gandrīz 141 miljonu latu. "Tomēr nevienu santīmu nav paredzēts izlietot kravas pārvadātājiem tik nepieciešamo stāvlaukumu izbūvei, kas saskaņā ar Eiropas Savienības politiku ir svarīgs priekšnosacījums drošībai uz ceļiem," norādīja pārvadātāji.
Kravas pārvadātāji, ja tie nevēlas stāvēt ceļu malās, kas ir nedroši un antisanitāri, ir spiesti slēgt papildus līgumus ar degvielas uzpildes staciju operatoriem, lai nodrošinātu savos uzņēmumos nodarbināto kravas automobiļu vadītāju braukšanas un atpūtas laika atbilstību Regulai 561/2006.
"Jāsaka, ka, nonākot lietai tiesā, tā visticamāk apmierinās kravas pārvadātāju prasības, ņemot vērā, ka stāvlaukumu esamību valstī paredz EK regula," advokāts un prasības iesniedzēju pārstāvis uzsvēra Aldis Gobzems.