"Ekonomikas ministrs [Artis] Kampars runā par agresīvu kompānijas vadības pārņemšanu. Tas nozīmē, ka ar spēku un mafiozām metodēm pārņemta lidsabiedrības vadība, tai skaitā operatīvā vadība, kuras uzdevums ir garantēt lidojumu drošību," norādīja B.Fliks.Viņš norāda, ka airBaltic ik gadu neaktīvajā ziemas sezonā strādā ar zaudējumiem, tāpat kā lielākā daļa Eiropas lidsabiedrību. "Ja kompānija kādā periodā strādā ar zaudējumiem, "tas nenozīmē, ka pretēji likumiem, līgumiem un Eiropā pastāvošajai praksei kompānijas vadību var pārņemt bandītiskiem līdzekļiem"."Kā airBaltic atbildīgais vadītājs es nepieļaušu nekompetentu politisku ielikteni lidsabiedrībā. Kā airBaltic vadītājs un līdzīpašnieks varu teikt, ka ministra Kampara rīcība atgādina Padomju varas metodes," izteicās B.Fliks. "Premjeram tagad ir īstais laiks šajā jautājumā ieņemt konkrētu pozīciju, pretējā gadījumā viņa klusēšanu var interpretēt kā visas valdības nostāju."
Jau vēstīts, ka ekonomikas ministrs A.Kampars, atsaucoties uz viņa rīcībā esošo informāciju, Rietumu radio piektdien sacīja,
ka airBaltic šī gada pirmajos piecos mēnešos strādājusi ar 18 miljonu
latu zaudējumiem un ir tuvu maksātnespējai. Pēc viņa teiktā, lielie
zaudējumi radīti apzināti, lai no uzņēmuma "izpumpētu naudas līdzekļus".
"Informācija,
kas ir manā rīcībā, nav patīkama, tā ir pat ļoti satraucoša. Pagājušajā
gadā Latvijas valdība uzņēmumā investēja vairāk nekā 15 miljonus latu,
lai nodrošinātu iespēju airBaltic līzingā pirkt jaunas lidmašīnas un
kompānija attīstītos. airBaltic vadītājs un viens no īpašniekiem
Bertolds Fliks valdībai rādīja savu biznesa plānu, kurā gan šogad, gan
nākamgad ir norādīta liela peļņa, taču ir milzu zaudējumi," sacījis
A.Kampars.
"Ja apstiprināsies, ka uzņēmums ir tuvu maksātnespējai, tad ir tāds jēdziens kā apzināta novešana līdz bankrotam, un tā jau ir kriminālatbildība," uzsvēra Kampars. Viņš cer, ka valstij šajā gadījumā nebūs jārīkojas līdzīgi kā ar Parex banku un jāiesaistās aviokompānijas glābšanā.
Problēmas aviokompānijā airBaltic būtu jārisina, "agresīvā veidā
pārņemot informācijas pieejamību un operatīvo menedžmentu" no
pašreizējās kompānijas vadības, pirmdienas rītā intervijā Latvijas Radio sacīja Kampars.
Lai arī viņš vairākkārt uzsvēra, ka airBaltic jautājums ir satiksmes
ministra Ulda Auguļa (ZZS) kompetencē un nozares ministram jāpiedāvā
problēmas risinājums, viņš turpināja kritizēt notiekošo airBaltic un
neatsauca pagājušajā nedēļā sabiedrībā skaļu rezonansi izraisījušo
paziņojumu, ka aviokompānijai draud maksātnespēja, jo pirmajos piecos
mēnešos tai bijuši 18 miljonu latu zaudējumi.
Pēc ekonomikas
ministra skaidrotā, viņš ir atbildīgs par valsts līdzekļu izlietojumu un
viņu satrauc situācija, kad airBaltic vērtīgākie aktīvi tiek nodoti
ārzonu īpašumā. Kā piemēru Kampars minēja zīmolu pārdošanu. Pretēji
solītajam, aviokompānija tos joprojām nav atguvusi.
Kā norādīja
Kampars, pašreizējā aviokompānijas vadība nesniedz datus lielākajam
akcionāram, bet vadītājs Bertolts Fliks jau ilgu laiku neatrodas
Latvijā.
Pēc ekonomikas ministra domām, viss liecina, ka airBaltic vadība darbojas savās, nevis kompānijas interesēs.