Pētījumā ietverti gan mazie pasākumu organizētāji, gan arī
pasākumu tehnikas nodrošinātāji, festivālu rīkotāji, tai skaitā arī
Positivus, citiem vārdiem - atlasē iekļauti visi Latvijā
patlaban strādājošie uzņēmumi, kuri kā savu darbības pamatnozari
norādījuši mākslas palīgdarbības vai citu izklaides un atpūtas
darbību, Dienai skaidroja SIA Lursoft IT pārstāve
Indra Jansone.
"Pēdējos gados nozare atkal tikusi atpakaļ uz zaļa zara," secināts Lursoft pētījumā, to pamatojot ar apgrozījuma datiem - 2011. gadā viens nozares uzņēmums apgrozījis vidēji 8015 eiro, pērn vidējais rādītājs palielinājies jau līdz 12 336 eiro, kas ir pieaugums par 53,91%. Pēc apgrozījuma un darbinieku skaita vadošais uzņēmums nozarē ir SIA Kompānija NA, kas gan nonākšanu šādā pētījumā uztver ar zināmu mulsumu. Uzņēmuma rīkotājdirektors Jānis Urlovskis norāda, ka kompānija pati pasākumus nerīko, bet gan tos apkalpo, izīrējot podestus un aparatūru.
Diemžēl Dienai neizdevās sazināties ar vienu no Kompānijas NA klientiem - SIA Positivus grupa -, kas uzskatāms par vienu no sekmīgākajiem nozares spēlētājiem. Uzņēmuma valdes loceklis Ģirts Majors visu augustu nebūs Latvijā un, kā norādīja īsziņā, par šādu pētījumu neko nav dzirdējis.
Liels skaits pasākumu rīkotāju darbojas, apkalpojot korporatīvos pasākumus. Tāda ir arī pasākumu aģentūra Piraija Event, kam 99% ir tieši korporatīvie pasākumi. Noklausījies Lursoft pētījumā minēto salīdzinājumu ar zaļo zaru, aģentūras vadītājs Oskars Šļakota nesteidz tam piekrist: "Situācija stabilizējas, uzņēmumi arvien savlaicīgāk organizē savus pasākumus, ātrāk ir zināmi kompāniju budžeti. Klienti izvērtē cenu, ideju un pieredzes balansu. Tām aģentūrām, kas darbojas daudzus gadus, ir vieglāk strādāt. To, ka būtu zaļš zars, viss plauktu, es gan gluži neteiktu."
Visu rakstu "Var atļauties svinēt krāšņāk un vērienīgāk" lasiet ceturtdienas, 7.augusta, avīzē Diena!