Šī gada sākumā stājās spēkā bijušā ekonomikas ministra Daniela Pavļuta (Reformu partija) iniciētās izmaiņas ostu maksājumos. Tās paredzēja Rīgas, Ventspils un Liepājas ostai valsts budžetā ieskaitīt 10% no tonnāžas, kanāla, mazo kuģu, enkura un kravas apgrozījuma. D. Pavļuts to pamatoja kā nozīmīgu nepieciešamību, jo ostas izmanto arī valsts infrastruktūru un par to attiecīgi ir jāmaksā. Viņš norādīja, ka šīs iemaksas tiktu izmantotas Latvijas tranzīta koridora infrastruktūras uzturēšanai. Tajā pašā laikā ostu pārstāvji neslēpa sašutumu par kūrētajām izmaiņām jau no brīža, kad ideja izskanēja. Vēl jo lielāku neapmierinātību veicināja tas, ka tikpat lielu naudas summu ostas ik gadu pārskaita konkrētajai pašvaldībai, kurā atrodas.
Tagad ministriju vada D. Pavļuta partijas biedrs Vjačeslavs Dombrovskis. Priekšgājēja panāktie grozījumi viņam teju birst caur pirkstiem. Par ostām atbildīgās Satiksmes ministrijas (SM) parlamentārais sekretārs Viktors Valainis (Vienotība) pagājušajā nedēļā preses konferencē pavēstīja, ka iepriekš noteiktā ostas maksa valsts budžetā 10% apmērā ir jāatceļ. Dažas dienas vēlāk, jautāts par iemesliem, kāpēc atkal iecerēts mainīt ostu maksājumus, ministrs Dienai tik kategorisks nebija. Ziņa, ka 10% ostu nodoklis valsts kasē tiek atcelts, esot «nolasījusies» nepareizi.
Visu Aļonas Zanderes rakstu lasiet pirmdienas, 21.jūlija, laikrakstā Diena!