Būs mazāk autobusu
Autotransporta direkcijas (ATD) valdes priekšsēdētājs pagājušajā nedēļā žurnālistiem stāstīja, ka Latvijā pēdējos gados ir samazinājies gan iedzīvotāju, gan arī sabiedriskā transporta pasažieru skaits, tai pašā laikā autobusu maršrutu tīkls palicis gandrīz nemainīgs. Tādējādi katru gadu pieaug valsts budžeta izdevumi, dotējot sabiedriskā transporta pārvadājumus.
Jaunajā sabiedriskā transporta koncepcijā reģionālo autobusu kopējais maršruta tīkls ir samazināts par 17 procentiem. Koncepcijā uzsvars likts uz dzelzceļa pārvadājumiem, un pasažieri līdz vilcienam tiek pievesti ar autobusu. Savukārt vietās, kurās nav pieejams vilciens, valsts turpinās dotēt autobusu reisus. Turpretim autobusu maršrutos, kas ved paralēli dzelzceļa maršrutiem, plānots ieviest pārvadājumus uz komerciāliem principiem. Proti, šādos maršrutos biļetes cenu noteiks pārvadātājs, visi zaudējumi būs pārvadātāja pašrisks, un valsts no savas puses zaudējumus nesegs. Šobrīd ieplānoti astoņi šādi maršrutu savienojumi ar Rīgu. Lai tos drīkstētu nodrošināt, pārvadātājiem būs jāizpilda vairāki nosacījumi.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) žurnālistiem prognozēja, ka pārvadātājiem šādos maršrutos nebūs izdevīgi ieviest nesamērīgi augstas biļešu cenas, jo tad vienkārši nebūs pasažieru, kas par tām gribēs maksāt. Tāpat atsevišķās vietās iecerēts nodrošināt bezmaksas sabiedrisko transportu. Šobrīd plānots, ka tas varētu būt vietās, kur iedzīvotāju blīvums ir mazāks nekā četri cilvēki uz kvadrātkilometru.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena pirmdienas, 20. maija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
līgo
Sen jau tā vajadzēja
Ass