Iepriekš Saeima otrajā no trīs lasījumiem pieņēmusi izmaiņas likumdošanā, kas paredz aizliegt deklarēto dzīvesvietu izmantot kā vienīgo nosacījumu atlaižu piešķiršanai, kā paredzēja iepriekš RD virzītie noteikumu grozījumi. Saeima galīgajā lasījumā vēl lems par iespējām likumā iestrādāt vēl kādus nosacījumus, kas arī varētu stāties pretī RD iecerei par atšķirīgām brauciena izmaksām Rīgas sabiedriskajā transportā atkarībā no deklarētās dzīvesvietas un ievērojami dārgākiem braucieniem nerīdziniekiem.
Rīgas mērs Nils Ušakovs (Saskaņas centrs) norādījis, ka līdz ar priekšlikumu par dažādām izmaksām Rīgas sabiedriskajā transportā nevarot runāt par kādas iedzīvotāju daļas diskrimināciju, jo Rīgas kā galvaspilsētas funkcijas jākompensē valstij. Patlaban notiekot rīdzinieku diskriminācija, jo pašvaldība dotē braucienus sabiedriskajā transportā visiem un rīdzinieki maksājot dubultā "par sevi un visiem pārējiem".
RD paredzējusi, ka 50% atlaide attieksies tikai uz abonementa biļetēm jeb tikai tādām, kas nopirktas iepriekšpārdošanā, ielādējot personalizētajā e-talonā. Tiem, kuriem nebūs personalizētais e-talons vai "rīdzinieka karte", un tiem, kuri biļetes iegādāsies pie vadītāja, būs jāmaksā pilna cena - 1,20 eiro par braucienu.
Personām, kurām pieder nekustamais īpašums Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā un kuras ir nekustamā īpašuma nodokļa maksātājas, braukšanas maksas atvieglojums būs 50% no abonementa biļetes cenas. Šī atlaide varētu stāties spēkā no 1.februāra. Rīgas Domes opozīcija norādījusi, ka šāda kārtība palielinās iedzīvotāju nevienlīdzību un samazinās sabiedriskā transporta pasažieru skaitu. Turklāt paredzams automašīnu skaita pieaugums galvaspilsētas ielās.