Laika ziņas
Šodien
Migla

Satiksmes dalībnieki: Jāpaiet vismaz pieciem gadiem, lai satiksmes kultūra kļūtu apmierinoša

Jau vairākus mēnešus gan virtuālajā vidē, gan sadzīves līmenī notiek spraigas diskusijas par satiksmes kultūru, un lielākie pārmetumi veltīti tieši velosipēdistiem, kuri ar agresīvu braukšanu apdraudot gan gājējus, gan citus satiksmes dalībniekus.

Pēc Dienas novērojumiem, Rīgas centrā 10 minūšu laikā krustojumu pie sarkanās gaismas šķērsoja četri velosipēdisti, divas mašīnas un 15 gājēju. Pārmetumi ir pamatoti, bet attiecas uz visiem. Situāciju saasina arī sliktā infrastruktūra velosipēdistiem tieši Rīgas centrā. Risinājumi ir, tomēr jāpaiet vismaz pieciem līdz 10 gadiem, lai satiksmes kultūra būtu apmierinoša, uzskata Dienas aptaujātie satiksmes dalībnieki.

Pēc komentāriem internetā varētu spriest, ka strīdi starp gājējiem, velosipēdistiem un automašīnu vadītājiem notiek nepārtraukti, tomēr šādas situācijas ir atsevišķi gadījumi, uzskata Dienas aptaujātie cilvēki. Mamma Nadežda norāda, ka ar agresīviem riteņbraucējiem nav saskārusies. Pastaigājoties ar meitiņu pa Rīgas ielām, viņa par katru riteņbraucēju tikai priecājas, jo tādā veidā samazinās automašīnu skaits. Savukārt pensionāre Aija atzīst, ka viņai ir bail no riteņbraucējiem, jo bijusi nepatīkama pieredze - kāds riteņbraucējs viņu ir nolamājis un nogrūdis nost no ceļa. Velobraucēja Alise stāsta, ka nemitīgi saskaras ar neapmierinātiem gājējiem, tomēr viņai pa ceļu braukt ir bail intensīvās satiksmes dēļ. Tāpēc viņa brauc lēni un cenšas satiksmes noteikumus nepārkāpt. Rīdzinieks Ģirts atzīst, ka ar velosipēdu brauc pārgalvīgi. Viņš arī uzskata, ka speciālas velojoslas savstarpējās attiecības neuzlabos - tās tikai pasliktināsies, ja, piemēram, autobraucējiem atņemtu daļu vietas uz ceļa un piešķirtu to velosipēdistiem. Automašīnas vadītājs Uldis gan uzskata, ka tā nebūtu problēma. Pēc viņa domām, nesaskaņas rada tieši bezkaunīgie velosipēdisti, kuri vietās, kur veloceliņš šķērso brauktuvi, nesamazina ātrumu un nepalaiž garām mašīnas. Artis, kurš jau vairākus gadus ikdienā pa Rīgu brauc ar automašīnu, norāda, ka pirms pāris gadiem bija ļoti jāuzmanās, lai kādā krustojumā nenotriektu velosipēdistu vai gājēju, tagad situācija ir daudz labāka, jo aizvien vairāk tiek ievēroti ceļu satiksmes noteikumi.

Par īpaši agresīviem braucējiem Dienas sastaptie cilvēki nosauca velokurjerus. Tie nemitīgi pārkāpjot noteikumus, izraisot avārijas situācijas un rādot sliktu piemēru bērniem. Velokurjeri Dienai gan atzīst, ka viņiem ir liela pieredze, lai spētu izvērtēt situācijas uz ceļa, arī darba specifika spiež pārvietoties ātri un dažreiz pārgalvīgi. Velokurjers Jānis Belecks stāsta, ka nereti sanāk krustojumus šķērsot pie sarkanās gaismas, bet velokurjeri labi pārzinot luksoforus un satiksmes plūsmu, tāpēc nerada apdraudējumu citiem. Velokurjers Raitis Reinis gan atzīst, ka tas nav labs piemērs bērniem, tomēr to cenšas labot - ja krustojumā blakus stāv bērns, viņš paskaidro, ka pie sarkanās gaismas kustību sākt nedrīkst.

Velosipēdisti uzskata, ka būtiski ir jāuzlabo satiksmes infrastruktūra, bet rekomendējošās velojoslas nav risinājums. Tādas ir ierīkotas Lāčplēša, Elizabetes un Dzirnavu ielā, tomēr neviens tās neņemot vērā. Arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāve Ieva Bērziņa Dienai bilda, ka rekomendējošās joslas neuzliek pienākumus ne velosipēdistiem, ne automašīnu vadītājiem. Velojosla ir vienīgi tāda, kas apzīmēta ar nepārtrauktu līniju, tomēr tādu Latvijā nav. Kā norāda I. Bērziņa, velosipēdisti joprojām ir viena no lielākajām riska grupām ceļu satiksmē un nesaprašanās uz ceļa palielina velosipēdistu drošības risku. Lai veicinātu savstarpējo sapratni uz ceļa, CSDD plāno sagatavot nelielus informatīvus sižetus par velosipēdu drošību pilsētas vidē.

Portāla veloriga.lv pārstāvis Romāns Meļņiks Dienai atzina, ka situācija būtiski uzlabotos, ja visās skolās mācītu ceļu satiksmes noteikumus un bērni varētu saņemt velosipēda braukšanas apliecību. Tas jaunajiem satiksmes dalībniekiem veicinātu izpratni un atbildības sajūtu.

Rīgas domes Satiksmes departamentam plāni, kā uzlabot infrastruktūru, ir lieli - iecerēts pabeigt vairākus velomaršrutus un būvēt jaunus veloceliņus. Turpināsies arī apmaļu nolīdzināšana un drošu velostatīvu uzstādīšana, Dienai pastāstīja departamenta pārstāve Ilze Ķēdže. Taču patlaban visiem satiksmes dalībniekiem ir jāatrod veids, kā veiksmīgi iekļauties satiksmē.

Visu rakstu lasiet pirmdienas Dienā!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas