Šāda iecere guvusi 20 000 elektronisku parakstu, līdz ar to nonākusi Saeimas un valdības darba kārtībā.
Viens no idejas autoriem Kristaps Žodziņš skaidrojis absurdo situāciju, ka vieglā auto vadītājiem ceļu nodevā jāmaksā vairāk nekā kravas auto un autobusiem. Tāpat bieži vien, piemēram, izmantojot sabiedrisko transportu vai velosipēdu, autovadītājs maksā nodevu par to vien, ka viņam pieder mašīna, lai arī viņš to neizmanto. Tāpēc loģiskāk būtu likt maksāt vairāk par degvielu, līdz ar to maksājot arī par ceļu lietošanu.
Tiek prognozēts, ka, atceļot ceļa nodokļa maksu un tās vietā nosakot augstākas degvielas cenas, auto īpašnieki savus personīgos braucamos izmantotu vairāk, tādējādi arī valsts budžets vairāk iegūtu no samaksātajiem nodokļiem. Tāpat par ceļu izmantošanu "pa tiešo" vairāk samaksātu arī iebraucēji no citām valstīm.
Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Edgars Tavars (ZZS) TV3 Ziņām pauda, ka ministrija šo ideju konceptuāli atbalsta, taču vispirms jāuzklausa visu iesaistīto institūciju viedokļi. Līdz ar ceļa nodokļa maksājuma pārdali uz degvielas cenu rēķina litrs benzīna vai dīzeļdegvielas maksātu vidēji par pieciem centiem litrā vairāk, viņš lēsa.
Iepriekš izskanējis, ka degvielas tirgotājiem šī iniciatīva nepatīk.