Jau ziņots, ka svētdienas vakarā Latvijas televīzijas raidījums De facto ziņoja, ka SM septiņos mēnešos izlietojusi tikai piekto daļu jeb 21 % no tai šogad pieejamajiem Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļiem un šīs ministrijas rādītāji ES fondu apguvē patlaban ir viszemākie.
Kopējais SM pieejamais finansējums 2007.-2013.gada plānošanas periodā ir 824 miljoni latu un no tiem šobrīd apstiprināti projekti par 787,5 miljoniem latu. "Nav šaubu, ka līdz plānošanas perioda ieviešanas beigām - 2015.gadam - tiks apgūts viss no fondiem pieejamais finansējums," pirmdien preses konferencē par ES fondu naudas apguvi uzsvēra SM valsts sekretārs Anrijs Matīss.
SM pārziņā galvenokārt ir sarežģīti infrastruktūras projekti, kuriem nepieciešama komplicēta tehnisko projektu izstrāde, iepirkumu veikšana un bieži vien ilgstoši būvniecības darbi. "Turklāt minētajos projektos veicamajiem darbiem ir sezonāls raksturs, kādēļ arī raksturīgs lielākais maksājumu apjoms tieši gada pēdējos ceturkšņos, jo samaksāts tiek par faktiski paveikto un būvuzrauga pārbaudīto," skaidroja SM Investīciju departamenta direktore Ilze Aleksandroviča.
Šogad pirmā pusgada plāns valsts budžeta finansējuma apguvei projektu īstenošanā ir izpildīts 94.3 % apmērā. 2011.gadā SM plāno vienu no lielākajiem ES finansējuma apguves apjomiem - teju 20 % no kopējā valsts budžeta finansējuma šim gadam visās nozarēs.
Bija plānots, ka šogad projektu realizētājiem autoceļu jomā tiks izmaksāti 196,5 miljoni latu, taču, lai mazinātu turpmākajos gados gaidāmo pieprasījuma samazinājumu būvniecības tirgum, paredzams, ka reāli SM šogad izmaksās par 22,5 miljoniem latu mazāk, finansējuma starpību pārceļot uz nākamo gadu.
SM aktivitāšu ietvaros transporta sektorā galvenokārt valsts ceļos veicamajiem ieguldījumiem tiek piešķirts budžeta finansējums. Ieguldījumi ostās, dzelzceļā, lidostā, kā arī pašvaldību projektos tiek veikti, saņēmējam primāri nodrošinot finansējumu, ja vien valsts budžetā nav pieejami līdzekļi avansa piešķiršanai.