Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Ilze Žunde portālam Diena.lv stāstīja, ka pēdējā gada laikā gan patērētāji nav sūdzējušies par situācijām, kad atlaižu laikā tirgotāji apzināti norādījuši augstāku preces sākotnējo cenu, lai atlaide būtu šķietami lielāka.
Viņa saka, ka gadījumos, ja rodas aizdomas par palielinātu preces sākumcenas norādīšanu, patērētājam ar sūdzību jāvēršas pie PTAC, kuri sūdzību izskatīs un varēs atbilstoši reaģēt.
Par reklāmām kopumā sūdzības patērētāju tiesību aizstāvji saņem, bet konkrēti par atlaidēm pēdējā laikā cilvēki nav sūdzējušies. Iepriekš bijusi prasība, ka tirgotājam atlaides jāizziņo piecas dienas pirms tās precēm tiek piemērotas. Par gadījumiem, kad tas nav bijis ievērots, PTAC arī saņēmis sūdzības, bet pašlaik šādas prasības neesot. Cilvēki sūdzējušies arī par gadījumiem, kad izziņota atlaide, bet tirdzniecības vietā konkrētā prece nav pieejama.
Bijuši gadījumi, kad atlaide 50% apmērā kādai precei piemērota veselu gadu – Žunda skaidro, ka tā nav atlaide, bet negodīga komercprakse un patērētāju mānīšana.
PTAC pašlaik neveic pārbaudes īpaši atlaižu patiesuma pārbaudīšanas nolūkos, bet pārbaudes tiek veiktas tirgus uzraudzības ietvaros.
PTAC apkopotā informācija liecina, ka 2013.gada pirmajā pusgadā kopumā saņemti 1099 iesniegumi un sūdzības.