Šādu risinājumu ieteikuši tilta projektētāji holandieši, kur polistirēns tiltu uzbērumu būvē tiek izmantots un par labu atzīts jau daudzus gadus. Kā _Dienai _teica pievedceļu būvētāja SIA «Variants» pārstāvis, meistars Jānis Jēkabsons, kopumā tiks iebūvēts vairāk nekā 5000 kubikmetru polistirēna. Tāda pat tilpuma grunts pievešana, protams, izmaksātu daudz dārgāk un aizņemtu vairāk laika. Viens kubikmetrs jaunā materiāla sver tikai ap 25 kilogramiem.Arī pats tilts tiek salikts no kādā Holandes rūpnīcā ražotām dzelzs konstrukcijām, tās nostiprinot uz pieciem balstiem — trim upes vidū un pa vienam katrā krastā. Jaunā tilta Ventspilī garums ir 174 metri, braucamās daļas platums 7,5 metri, bet divi trotuāri aizņems katrs 1,5 metrus. Kad nākamajā gadā rekonstrukcijai slēgs tagadējo autotransporta tiltu, pa jauno tiks novirzīta visa satiksme starp abiem krastiem. Taču optimāli Ventspils izaugsmei un attīstībai ir nepieciešami divi tilti, un netālā nākotnē pilsēta tos arī iegūs. Jaunā tilta būvniecība un esošā rekonstrukcija ietilpst ostas termināļu pievedceļu attīstības vienotajā projektā. Tas tiek īstenots ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu gandrīz 16 miljonu eiro apmērā.
Ventspilī būvē tiltu ar neparastu uzbērumu
Pēc Ventspils Brīvostas pārvaldes pasūtījuma šogad sākta un tiks arī pabeigta jauna autotransporta tilta pāri Ventai būvniecība. Tas atradīsies cieši blakus jau esošajam, gandrīz gadsimtu vecajam dzelzceļa tiltam. Latvijas apstākļiem diezgan nepierasts ir ne tikai jaunās hidrobūves tapšanas temps, bet arī procesā pielietojamie materiāli un tehnoloģijas: pirmo reizi mūsu valstī uzbērumus tilta abos galos veidos no polistirēna blokiem — no tā paša vieglā un mīkstā materiāla, ko esam iepazinuši, pielietojot ēku sienu siltināšanai.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.