"Arlabunakti!" bija pēdējais, ko Malaysia Airlines reisa MH370 piloti pavēstīja Malaizijas gaisa satiksmes kontrolieriem 8. martā pulksten 1.19 pēc vietējā laikā. Pēc 11 minūtēm lidmašīna pazuda no civilajiem avioradariem.
Pasažieru lidmašīnas, kura stundu agrāk bija pacēlusies no Kualalumpuras lidostas, galamērķis bija Ķīnas galvaspilsēta Pekina, kas atrodas uz ziemeļiem no Malaizijas galvaspilsētas. Tomēr izmeklētāji uzskata, ka neilgi pēc pazušanas no radariem lidmašīna nezināmu iemeslu dēļ mainīja lidojuma kursu uz dienvidiem un autopilota režīmā turpināja lidot vēl aptuveni sešas stundas līdz iekrišanai Indijas okeānā.
Malaysia Airlines lidmašīnas pazušana ir nodēvēta par "lielāko mistēriju" aviācijas vēsturē, un daudzi šaubās, vai kādreiz izdosies uzzināt, kāpēc reiss MH370 noslēdzās traģiski. Joprojām nav izdevies rast atbildes uz virkni svarīgu jautājumu, piemēram, kāpēc lidaparāts nozuda no radariem, kāpēc tas mainīja kursu, kāpēc apkalpe pārtrauca sakarus ar ārpasauli, bet lidmašīna bez acīmredzamām tehniskām problēmām vēl vairākas stundas turpināja lidot, līdz tai, visticamāk, beidzās degviela.
Meklēšanas komandas vadītājs austrālietis Martins Dolans tic, ka, "ļoti iespējams", Malaysia Airlines lidmašīnas vraks tiks atrasts tuvāko četru mēnešu laikā, kas, visticamāk, būs noslēdzošais posms ilgstošajos un ārkārtīgi dārgajos centienos (iztērēti 148 miljoni dolāru (135 miljoni eiro)) atrast aviolaineri.
Malaysia Airlines lidmašīnas mīklainā pazušana un nespēja atrast tās vraku piespiedusi uzlabot starptautiskos gaisa satiksmes drošības standartus.
Visu rakstu lasiet otrdienas, 8.marta, avīzē Diena!