CNN vēsta, ka Facebook bija noslēdzis dalīšanās līgumus ar vairāk nekā 150 tehnoloģiju kompānijām. Piemēram, tirdzniecības gigants Amazon varēja piekļūt Facebook lietotāju adresēm un kontakta informācijai caur viņu draugu kontiem. Savukārt Microsoft meklētājs Bing varēja atrast visus lietotāju draugu vārdus un uzvārdus.
Savukārt video straumēšanas platformas Netflix un mūzikas straumēšanas servisa Spotify pārstāvjiem bija iespēja "lasīt" lietotāju privātas sarakstes. Netflix gan norādījis, ka sarakstes netika lasītas, bet šī iespēja izmantota, lai lietotāji varētu Facebook saziņas rīkā viens otram rekomendēt straumējamo saturu. 2015. gadā šo iespēju kompānija pārtrauca izmantot. Spotify norādīja, ka pieejas tikai izmantotas, lai lietotājiem būtu vieglāk dalīties ar mūziku.
Amazon medijiem atbildējis, ka privātums tiek ievērots saskaņā ar viņu iekšējo politiku. Microsoft skaidroja, ka Bing draugu meklēšanas funkcionālitāte ir izbeigta, bet Apple bija lakoniski, sakot, ka nezina par īpašu pieeju lietotāju datiem.
Darījumi palīdzēja Facebook iegūt jaunus lietotājus, bet kompānijas varēja piedāvāt jaunus produktus, kas funkcionalitātē pārspēja konkurentus.
Lai gan uzņēmuma Facebook vadītājs Marks Zakerbergs atkārtoti ir apgalvojis, ka lietotājiem vienmēr ir bijušas tiesības noteikt, kādam saturam un informācijai par viņiem var piekļūt reklāmdevēji un uzņēmumi, kā liecina, CNN un The New York Times informācija, tā nav bijusi patiesība.
Facebook gan publiskā paziņojumā ir norādījuši, ka neviens no līgumiem nedeva pieeju lietotāju datiem, kurus pats lietotājs nav vēlējies publiskot. Taču uzņēmuma pārstāvis arī atzina, ka Facebook tiešām nepieciešams labāk sakārtot sistēmu kā partneri un lietotņu veidotāji var piekļūt datiem.
Lai gan lielākā daļa darījumu ir beigušies jau pagājušajā gadā, līgums ar Amazon un Apple vēl aizvien ir spēkā.
Kārtējie atklājumi nenāk par labu kompānijai, kura pēdējos divus gadus regulāri tiek kritizēta par nevērību pret lietotāju datiem. Kā jau vēstīts, šogad nāca klajā informācija, ka Lielbritānijas politisko konsultāciju uzņēmumam Cambridge Analytica neatbilstošā veidā nodoti līdz 87 miljoniem sociālā tīkla lietotāju dati. Šie dati tika izmantoti, lai palīdzētu ASV prezidenta Donalda Trampa un Eiropas Savienības skeptiķu Brexit kampaņām.