Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Medijs: Facebook kompānijām piedāvājis lielu daudzumu lietotāju datu

Sociālais medijs Facebook, kurš pēdējo pāris gadu laikā ir ticis skarbi kritizēts par bezatbildīgo attieksmi pret lietotāju datiem, kā liecina The New York Times atklājumi, lielajām tehnoloģiju kompānijām ir piedāvājis lietotāju datus, ļaujot apiet ierastos privātuma noteikumus.

CNN vēsta, ka Facebook bija noslēdzis dalīšanās līgumus ar vairāk nekā 150 tehnoloģiju kompānijām. Piemēram, tirdzniecības gigants Amazon varēja piekļūt Facebook lietotāju adresēm un kontakta informācijai caur viņu draugu kontiem. Savukārt Microsoft meklētājs Bing varēja atrast visus lietotāju draugu vārdus un uzvārdus. 

Savukārt video straumēšanas platformas Netflix un mūzikas straumēšanas servisa Spotify pārstāvjiem bija iespēja "lasīt" lietotāju privātas sarakstes. Netflix gan norādījis, ka sarakstes netika lasītas, bet šī iespēja izmantota, lai lietotāji varētu Facebook saziņas rīkā viens otram rekomendēt straumējamo saturu. 2015. gadā šo iespēju kompānija pārtrauca izmantot. Spotify norādīja, ka pieejas tikai izmantotas, lai lietotājiem būtu vieglāk dalīties ar mūziku. 

Amazon medijiem atbildējis, ka privātums tiek ievērots saskaņā ar viņu iekšējo politiku. Microsoft skaidroja, ka Bing draugu meklēšanas funkcionālitāte ir izbeigta, bet Apple bija lakoniski, sakot, ka nezina par īpašu pieeju lietotāju datiem. 

Darījumi palīdzēja Facebook iegūt jaunus lietotājus, bet kompānijas varēja piedāvāt jaunus produktus, kas funkcionalitātē pārspēja konkurentus. 

Lai gan uzņēmuma Facebook vadītājs Marks Zakerbergs atkārtoti ir apgalvojis, ka lietotājiem vienmēr ir bijušas tiesības noteikt, kādam saturam un informācijai par viņiem var piekļūt reklāmdevēji un uzņēmumi, kā liecina, CNN un The New York Times informācija, tā nav bijusi patiesība. 

Facebook gan publiskā paziņojumā ir norādījuši, ka neviens no līgumiem nedeva pieeju lietotāju datiem, kurus pats lietotājs nav vēlējies publiskot. Taču uzņēmuma pārstāvis arī atzina, ka Facebook tiešām nepieciešams labāk sakārtot sistēmu kā partneri un lietotņu veidotāji var piekļūt datiem. 

Lai gan lielākā daļa darījumu ir beigušies jau pagājušajā gadā, līgums ar Amazon un Apple vēl aizvien ir spēkā.  

Kārtējie atklājumi nenāk par labu kompānijai, kura pēdējos divus gadus regulāri tiek kritizēta par nevērību pret lietotāju datiem. Kā jau vēstīts, šogad nāca klajā informācija, ka Lielbritānijas politisko konsultāciju uzņēmumam Cambridge Analytica neatbilstošā veidā nodoti līdz 87 miljoniem sociālā tīkla lietotāju dati. Šie dati tika izmantoti, lai palīdzētu ASV prezidenta Donalda Trampa un Eiropas Savienības skeptiķu Brexit kampaņām.

 

 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Baltijas valstis

Vairāk Baltijas valstis


Eiropa

Vairāk Eiropa


ASV

Vairāk ASV


Krievija

Vairāk Krievija


Tuvie austrumi

Vairāk Tuvie austrumi


Cits

Vairāk Cits