Kā vēstīts, Ryanair piektdien paziņoja, ka dienā atcels 40 līdz 50 reisu jeb mazāk nekā 2% no visiem lidojumiem.
Ryanair paziņojuma bija norādīts, ka reisu atcelšana nepieciešama, jo aviokompānijai rada problēmas lidmašīnu kavēšanās, kas notiek laikapstākļu un gaisa satiksmes dispečeru streiku dēļ, kā arī kavēšanās, par kurām ir atbildīga gaisa satiksmes kontrole.
Tomēr Ryanair arī atzinusi, ka tā ir pieļāvusi haosu darbinieku atvaļinājumu plānošanā, un ka nākamo sešu nedēļu laikā aviokompānijas pilotiem un stjuartiem ir jāpiešķir uzkrātie atvaļinājumi..
Mediji arī ziņo, ka Ryanair trūkst pilotu, jo vērā ņemamu skaitu pilotu pārvilinājusi konkurente - Norvēģijas zemo cenu lidsabiedrība Norwegian Air Shuttle.
Turklāt līdz šim Ryanair ir publicējusi atcelto reisu sarakstu tikai līdz trešdienai, tāpēc pasažieriem, kam paredzēts lidot vēlāk nekā trešdien, nav skaidrības, vai viņu reiss notiks. Tāpat iespējams, ka pasažieri aizlidos uz galamērķi, bet, viņiem tur atrodoties, var tikt atcelts reiss, ar kuru viņiem paredzēts lidot atpakaļ.
Tas izraisījis pasažieru sašutumu.
"Kā gan, velns parāvis, lai zina, vai varēs tikt atpakaļ. Publicējiet pilnu [atcelto reisu] sarakstu nekavējoties!" tviterī ierakstījusi pasažiere Kerola Šofīlda.
Lielbritānijas aviācijas ministrs Mārtins Kalanans paziņojis, ka ir ļoti norūpējies par šādu Ryanair rīcību.
"Mēs sagaidām no visām aviokompānijām saistību pret pasažieriem pildīšanu," viņš uzsvēris.
Ryanair ir paziņojis, ka pasažieri bez maksas var mainīt reisu vai saņemt atpakaļ naudu par biļetēm.
Eiropas Savienības transporta komisāre Violeta Bulca paziņoja, ka saistībā ar izveidojušos situāciju notiek informācijas apmaiņa starp Ryanair un Briseli, kā arī uzsvēra Ryanair ir pienākums ievērot visas pasažieru tiesības atbilstoši ES normām.