Zāļu kompānija šā gada aprīlī centās pārliecināt ārstus izrakstīt pacientiem tās kontracepcijas medikamentu Nuvaring, piedāvājot sanākušajiem plašu izklaides programmu, dziesmas un dzērienus. Notikušais izraisīja sašutumu pēc tam, kad par to ziņoja laikraksta Äripäev žurnālisti, saucot solīto semināru par smadzeņu skalošanu. Lai gan pasākuma ievadā ārsti informēti par produktu, tie nav iepazīstināti ar tā potenciālajiem riskiem.
Igaunijas Zāļu aģentūra, kas izmeklēja šo gadījumu, uzsvēra, ka kompānijas rīcība pārkāpj noteikumus, kas regulē farmācijas produktu reklamēšanu. Turklāt jautājumu par ārstu ietekmēšanu regulē stingras ētikas normas.
Merck Sharp & Dohme trešdienas spriedumu var pārsūdzēt divu nedēļu laikā.