"Notā Lietuva pauž savas bažas, ka var rasties problēmas pēc tam, kad Krievija ieviestās jaunās federālās ceļu nodokļu sistēmas dēļ robežkontroles punktos veidojas rindas un rodas neērtības Lietuvas autopārvadātājiem," aģentūru BNS informēja Lietuvas Ārlietu ministrijā.
Notā teikts, ka jaunā nodeva, kas spēkā stājās 15.novembrī, neatbilst Lietuvas un Krievijas 1992.gadā parakstītajam līgumam par sadarbību transporta jomā un 1993.gadā parakstītajam divpusējam līgumam par starptautisko autotransportu.
Līgumos teikts, ka par kravas automašīnas pārvietošanos pa otras valsts ceļiem nav jāmaksā.
Lietuvas Ārlietu ministrija lūdza Krieviju informēt par to, kā šīs problēmas tiek risinātas, un sniegt izskaidrojumu par jaunās nodevas atbilstību divpusējiem līgumiem.
Kravas automašīnām ar masu virs 12 tonnām tagad ir jāmaksā divi eiro centi par katru Krievijā nobraukto kilometru, bet no nākamā gada 1.marta tarifs tiks paaugstināts līdz četriem centiem.
Daudzi Lietuvas autopārvadātāji ir novirzījuši kravas automašīnas uz citiem maršrutiem pēc tam, kad Krievija 2014.gada augustā ieviesa sankcijas lauksaimniecības un pārtikas produktu importam no Eiropas Savienības un vairākām citām valstīm.
Lietuva ir tranzīta valsts kravas automašīnām, kas pārvietojas starp Krievijas teritorijas galveno daļu un Kaļiņingradas apgabalu.