Piektdien publiskotajā ziņojumā par Polijas puses veiktās izmeklēšanas rezultātiem teikts, ka poļu piloti, kas bija militārpersonas, lidoja pārāk zemu un pārāk ātri, kā arī bija slikti sagatavoti.
Ziņojumā par lidmašīnas katastrofu atzīts, ka lielākā atbildība par katastrofu, kurā gāja bojā 96 cilvēki, jāuzņemas Polijai, tomēr daļa vainas gulstas arī uz Krieviju.
Polijas izmeklētāji secināja, ka traģisko lidmašīnas avāriju izraisīja arī sliktais apgaismojums Krievijas Smoļenskas lidlaukā, kā arī kļūdas pieļāva Krievijas gaisa satiksmes kontrolieri.
Apgaismojums lidlaukā bijis bojāts un nepietiekams, secinājuši Polijas izmeklētāji, piebilstot, ka nolaišanās zonas vadītājs lidmašīnas apkalpei sniedzis kļūdainu informāciju.
Neatkarīgo Valstu Sadraudzības (NVS) Starpvalstu aviācijas komiteja (SAK) janvārī ziņojumā par pagājušā gada aprīlī Krievijā netālu no Smoļenskas notikušās pasažieru lidmašīnas Tu-154 katastrofas galveno iemeslu min cilvēciskos faktorus - apkalpes kļūdas un nepietiekamo apmācību, kā arī augstu valsts amatpersonu spiedienu.
Ziņojumā uzsvērts, ka lidmašīnas piloti vairākkārt tika brīdināti par nelabvēlīgajiem laika apstākļiem un viņiem ieteikts izvēlēties citu lidlauku. Tomēr šie ieteikumi tika ignorēti.
Polija apgalvo, ka ziņojums ir nepilnīgs, un, ka Krievijas izmeklētāji nav izvērtējuši gaisa satiksmes kontrolieru kļūdas un lidlauka tehniskos trūkumus.
Neatkarīgi no katastrofas izmeklēšanas gan Krievijas, gan Polijas prokuratūras vērtē, vai kāds nav jāsauc pie kriminālatbildības par notikušo.
Polijas prezidents Lehs Kačiņskis, viņa sieva Marija un vēl 94 cilvēki, tostarp Polijas bruņoto spēku vadība un citas augstas amatpersonas, pērn 10.aprīlī gāja bojā pasažieru lidmašīnas Tu-154 katastrofā Krievijā netālu no Smoļenskas. Aviolainerī atradās 88 cilvēku Polijas amatpersonu delegācija, kas devās uz ikgadējo Katiņā nogalināto Polijas armijas virsnieku piemiņas pasākumu, kā arī astoņi apkalpes locekļi.