Pēc trīs dienu ilga sastrēguma pirmdien pamazām atjaunojās kustība, un Ārkārtas situāciju ministrija, kas nereti kritizēta par lēno reakciju uz laika apstākļu radīto haosu, atzina, ka nepieciešams uzlabot ceļu infrastruktūru un ceļu uzturēšanas dienestu darbību. Taču jau pirmdienas pēcpusdienā uz šosejas veidojās jauns sastrēgums. Meteorologi prognozē, ka snigšana draud ar atkārtotu haosu.
«Ziema ir tikko sākusies, un notikušais ir laba mācība attiecīgo dienestu vadītājiem,» Krievijas Ārkārtas situāciju ministrijas vadītāju Vladimiru Pučkovu citēja NEWSru.com. «Ceļu uzturēšanas dienestu vadībai jāstrādā uz ceļiem, nevis siltos kabinetos.»
Tveras apgabalā tūkstošiem automobiļu diennaktīm bija iesprostoti sastrēgumā, kas, pēc šoferu teiktā, sasniedza pat 200 kilometru. Lai gan šosejas malā tika uzstādītas operatīvās lauku virtuves un braucējiem dalītas pārtikas pakas, daudzi sūdzējās, ka solīto palīdzību nesaņēma. Pārtikas pakas parādījušās tikai pēc divām diennaktīm, taču vietējie uzņēmēji ceļmalas veikaliņos un kafejnīcās ievērojami paaugstinājuši cenas, cerot iedzīvoties uz sastrēgumā iekļuvušo rēķina.
«Maize maksāja 40 rubļu (70 santīmu)! Visas kafejnīcas piecas reizes augstāk pacēlušas cenas!» kāds šoferis sūdzējās ziņu aģentūrai Tvernews. To apliecināja arī iestrēgušo ieraksti Krievijā populārajā sociālajā tīklā VKontakte, sūdzoties par cenām, ka zupu varējis iegādāties, sākot no 2,1 lata, taču lētāko cigarešu paciņu cenas sasniegušas 3,5 latus.
Vicepremjers Dmitrijs Rogozins milzīgajā sastrēgumā vainoja slikto ceļu kvalitāti, norādot, ka tos nepieciešams modernizēt. «Par sastrēguma galveno iemeslu pirmkārt jāuzskata sliktais ceļu stāvoklis savienojumā starp abām pilsētām un, protams, arī neefektīvais ceļu pakalpojumu sniedzēju darbs.» Taču ceļu pārvaldītāji vaino autovadītājus, kas nebija gatavi pēkšņajam sniegputenim.