Fetels, kurš 2011. gadā ne reizi nestartēja zemāk par trešo vietu, šā gada pirmajos trīs posmos nav spējis kvalificēties augstāk par piekto pozīciju. Šanhajā viņš pirmo reizi kopš 2009. gada posma Brazīlijā neiekļuva pat pirmajā desmitniekā un sacīksti sāka no 11. vietas. Pēc slikta starta atkritis uz 15. pozīciju, Fetels tomēr atguvās, pateicoties diviem boksu apmeklējumiem, taču tas arī nozīmēja, ka beigās viņa riepas jau bija pavisam nodilušas.
“Kļuva arvien sliktāk,” pēc finiša portālam “Autosport.com” izteicās Fetels. “No riepām vairs nekas nebija palicis pāri. Zināju, ka vienīgā iespēja būs, ja atraušos no Kimi Raikonena, kuram šķiet bija līdzīgas problēmas.”
Interesanti, ka arī pirms gada Fetelam šajā trasē nenostrādāja divu pitstopu stratēģija un viņu pirms finiša apdzina Luiss Hamiltons, kurš boksos bija izvēlējies braukt trīsreiz: “Liekas, ka pirms gada bija tāda pati situācija. Šoreiz ir mazliet citādi, bet pēdējie pieci apļi bija pavisam līdzīgi – aizmugurē braucošie mani burtiski noēda, jo no riepām vairs nebija palicis pāri nekas.”
“Es centos tās dabūt pie dzīvības,” viņš turpina. “Centos no tām kaut ko izspiest, bet tās bija pagalam. Centos pielāgot bremžu balansējumu un visu, ko varēju, taču neko nespēju līdzēt. Žēl, jo pjedestāls bija tik tuvu! Taču esmu ieguvis punktus un vismaz atguvos no 15. vietas.”
Fetels arī neslēpj, ka sacīkstē ļoti traucēja nespēja izspiest no mašīnas labu ātrumu Šanhajas garajās taisnēs: “Mēs taisnajos gabalos bijām par lēnu. Tieši tur zaudējām daudz laika. Un tādēļ bija ļoti grūti kādu apdzīt.”
Tāpat vācietis skaidro, kāpēc jau pašā sākumā zaudēja vairākas pozīcijas: “Sķiet, ka es nogulēju startu. Parasti, kad nodziest gaismas, esmu ātrs, taču šajā reizē laikam biju viens no sliktākajiem. Pēc tam attapos aiz “Williams” formulām, kas pirmajā līkumā sadūrās un biju spiests strauji spiest pa bremzēm, jo nezināju, kas notiks tālāk. Tad zaudēju vēl pāris pozīcijas. Man priekšā gandrīz nokļuva pat Heiki Kovalainens ar “Caterham” formulu, tāpēc jāsaka, ka sākums bija tiešām slikts. Stratēģija palīdzēja pakāpties uz augšu.”
F1 kopvērtējumā iepriekšējo divu sezonu čempions ieņem piekto vietu, zaudējot pat komandas biedram Markam Vēberam, kurš ir ceturtais. “Red Bull Racing” komanda Konstruktoru kausā atrodas otrajā vietā.