papildināta - Vasaraudža ekipāža svin pārliecinošu uzvaru Talsu rallijā
"Nelielas kļūdiņas bija, taču tās netraucētu braukt un sasniegt labu rezultātu," Pēteris Spredzis paveikto novērtēja ar plus zīmi. "Skaisti," Ivaram Vasaraudzim pietika ar vienu vārdu, lai raksturotu atgriešanos rallijā pēc vairāk nekā pusgada pārtraukuma. Iemesls, kāpēc nebrauca pirmajos trijos Latvijas čempionāta posmos, paslēpts vienā vārdā — finanses. Tāpēc par nākamajiem startiem vēl pāragri runāt.
Šis izdevās lieliski. Protams, Ivara trumpis bija jaudīgais Mitsubishi Lancer WRC automobilis. Starp 55 startējušajām ekipāžām līdzvērtīgs spēkrats bija tikai komandas biedram Raimondam Kisielam, kurš arī brauc A+ klasē. Kisiels absolūtajā vērtējumā finišēja piektais, priekšā palaižot trīs N4 klases ekipāžas — Aivi Egli/Mārtiņu Jerumu, igauņus Oti Tanaku/Kristo Krāgu un somus Juhu Salo/Miku Stenbergu.
Vasaraudzis bija ārpus konkurences, taču cīņa par otro pozīciju nebija tik mierīga, kā varētu šķist pēc ieskatīšanās noslēguma tabulā. Pēc atsevišķiem ātrumposmiem otrajā vietā summā pabija četras ekipāžās — Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (N4), Tanaks/Krāgs, Kisiels/Panavs un Egle/Jerums. Pēdējā posmā Egle igauņiem prata atspēlēt nepilnas divas sekundes un uzvarēt N4 klasē. No izslavētajiem ārzemniekiem labākais bija igaunis Otis Tanaks — trešā vieta kopvērtējumā, otrā — N4 klasē. Titulētais brits Gajs Vilks noslēdza desmitnieku. Finišu nesasniedza 13 ekipāžas.
Aivis Egle divus posmus pirms sezonas beigām teju nodrošinājis uzvaru N4 klases kopvērtējumā. Viņš iekrājis gandrīz uz pusi vairāk punktu nekā ir Vorobjovam un Mārim Neikšānam.
Piektais Latvijas čempionāta posms rallijs Kurzeme notiks augusta sākumā.
***
Autosports
Latvijas čempionāta un kausa izcīņa. BTA Talsu rallijs (55 ekipāžas)
1.Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis Mitsubishi WRC 50:53,52 (1.v.A+)
2.Aivis Egle/Mārtiņš Jerums Mitsubishi EVO IX +1:23,68 (1.v.N4)
3.Otis Tanaks/Kristo Krāgs Subaru Impreza WRX Sti +1:27,51 (N4)
4.Juha Salo/Mika Stenbergs Mitsubishi EVO X +1:50,72 (N4)
5.Raimonds Kisiels/Gatis Panavs Mitsubishi Lancer WRC +1:53,54 (A+)
6.Māris Neikšāns/Raivis Jansons Mitsubishi EVO IX +2:13,44 (N4)
21.Jānis Fārenhorsts/Ingars Smaižis Renault Clio Sport +5:50,89 (1.v.2WD)
27.Normunds Verbelis/Igors Bartaščenoks Honda Civic +7:56,31 (1.v.2WD super)
Kopvērtējums. N4. 1.A.Egle 41 punkts, 2.J.Vorobjovs 21, 3.M.Neikšāns 20. 2WD. 1.Z.Kalniņš 33, 2.J.Fārenhorsts 27, 3.I.Priedītis. A+. 1.R.Lipeiķis 30, 2.M.Svilis 28, 3.R.Kisiels 19. 2WD super. 1.A.Tamms 26, 2.N.Verbelis 11, 3.I.Ķilpis, 4.K.Īle 11. Komandas. 1.SEB Tieto 54, 2.LMT rallija komanda 52, 3.RA Motosport 23.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
Lasītāju fotogalerija
aa
Konkurence sarūpēja aizraujošu ralliju
Ivars Vasaraudzis, uzvarētājs
Prieks atgriezties ar uzvaru. Braucu ar jaunu stūrmani — bija pa pirmo! Gaidīju, ka saprasties būs grūtāk. Labāk nekā ar Valdi Spredzi? Savādāk. Vēl jāpierod, taču Pēteris centās. Uzvara ir arī liels viņa nopelns. Bez laba stūrmaņa tas nav iespējams. Paldies arī sponsoriem! Trase bija gana sarežģīta, sajūtas labas, taču starts reizi pusgadā ir par maz. Nebija tā, ka nejūtu konkurentus. Patīkami pārsteidza igaunis Otis Tanaks. Jūtams, ka ir Marko Martina audzēknis. Taču ļoti labi brauca arī mūsējie — Aivis Egle, Jānis Vorobjovs. Gandarījums, ka uzvarējām visos astoņos ātrumposmos, kas gan nav pirmo reizi. Parasti gan vienā posmā kaut ko salaižam dēlī. Ceru, ka startēšu vismaz vienā no diviem atlikušajiem posmiem.
Aivis Egle, Līderis N4 klasē
Ideāls rallijs un rezultāts! Tas lielā mērā pateicoties pēdējam ātrumposmam, kas bija gandrīz trešdaļa rallija — asfalts, karjeras, tramplīni, šauri un plati ceļi. Zinājām, ka tajā daudz izšķirsies. Braucām agresīvi. Uz riska robežas? Tas vēl maigi teikts… Trijās vietās ļoti paveicās — būt kāds akmens vai dziļāks grāvis… Auto un mehāniķi — super! Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, trase bija vienkāršāka no ceļa viedokļa, taču bija lielāks ātrums un augstāka riska robeža. Cerēju, bet īsti neticēju, ka devītajā ātrumposmā apsteigšu igauni, jo visos iepriekšējos posmos viņš bija ātrāks. Man priekšrocība bija mājas trase. Apgrūtināja, ka ātruma slāpētāji bija katrs savā krāsā. Čempions? Vēl neesmu. "Gandrīz čempionus" taču nekronē!
Jānis Vorobjovs, N4 klase
Saulainākā rallija puse bija konkurenti — ļoti interesanti braukt. Taču šoreiz bija organizēts sliktāk. Piemēram, septītā ātrumposma finišs bija trīssimt metru tālāk nekā trases pierakstīšanas dienā. Trīssimt metrus braucām bez pieraksta. Nevarēja saprast, kur īsti ir finišs. Samazinājām ātrumu, lai neapdraudētu sevi un līdzjutējus. Zaudējām dārgās sekundes. Nebijām vienīgie, kas iesniedza protestu. Žēl, ka drošības apsvērumu dēļ atcēla astoto ātrumposmu (1,8 km paralēlais posms — I.K.). laikam bija žēl divu tonnu ūdens, kas apslāpētu putekļus. Tāpat nebija informācijas, ka ātruma slāpētāji trasē katrs būs citāds. Dažs pabuktēja auto sānus. Bija arī misēklis — par ātru iebraucām laika kontrolē. Jāturpina cīņa par otro vietu N4 klasē.
Ivars Vasaraudzis, uzvarētājs
Prieks atgriezties ar uzvaru. Braucu ar jaunu stūrmani — bija pa pirmo! Gaidīju, ka saprasties būs grūtāk. Labāk nekā ar Valdi Spredzi? Savādāk. Vēl jāpierod, taču Pēteris centās. Uzvara ir arī liels viņa nopelns. Bez laba stūrmaņa tas nav iespējams. Paldies arī sponsoriem! Trase bija gana sarežģīta, sajūtas labas, taču starts reizi pusgadā ir par maz. Nebija tā, ka nejūtu konkurentus. Patīkami pārsteidza igaunis Otis Tanaks. Jūtams, ka ir Marko Martina audzēknis. Taču ļoti labi brauca arī mūsējie — Aivis Egle, Jānis Vorobjovs. Gandarījums, ka uzvarējām visos astoņos ātrumposmos, kas gan nav pirmo reizi. Parasti gan vienā posmā kaut ko salaižam dēlī. Ceru, ka startēšu vismaz vienā no diviem atlikušajiem posmiem.
Aivis Egle, Līderis N4 klasē
Ideāls rallijs un rezultāts! Tas lielā mērā pateicoties pēdējam ātrumposmam, kas bija gandrīz trešdaļa rallija — asfalts, karjeras, tramplīni, šauri un plati ceļi. Zinājām, ka tajā daudz izšķirsies. Braucām agresīvi. Uz riska robežas? Tas vēl maigi teikts… Trijās vietās ļoti paveicās — būt kāds akmens vai dziļāks grāvis… Auto un mehāniķi — super! Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, trase bija vienkāršāka no ceļa viedokļa, taču bija lielāks ātrums un augstāka riska robeža. Cerēju, bet īsti neticēju, ka devītajā ātrumposmā apsteigšu igauni, jo visos iepriekšējos posmos viņš bija ātrāks. Man priekšrocība bija mājas trase. Apgrūtināja, ka ātruma slāpētāji bija katrs savā krāsā. Čempions? Vēl neesmu. "Gandrīz čempionus" taču nekronē!
Jānis Vorobjovs, N4 klase
Saulainākā rallija puse bija konkurenti — ļoti interesanti braukt. Taču šoreiz bija organizēts sliktāk. Piemēram, septītā ātrumposma finišs bija trīssimt metru tālāk nekā trases pierakstīšanas dienā. Trīssimt metrus braucām bez pieraksta. Nevarēja saprast, kur īsti ir finišs. Samazinājām ātrumu, lai neapdraudētu sevi un līdzjutējus. Zaudējām dārgās sekundes. Nebijām vienīgie, kas iesniedza protestu. Žēl, ka drošības apsvērumu dēļ atcēla astoto ātrumposmu (1,8 km paralēlais posms — I.K.). laikam bija žēl divu tonnu ūdens, kas apslāpētu putekļus. Tāpat nebija informācijas, ka ātruma slāpētāji trasē katrs būs citāds. Dažs pabuktēja auto sānus. Bija arī misēklis — par ātru iebraucām laika kontrolē. Jāturpina cīņa par otro vietu N4 klasē.
Seko mums
Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!
Ziņas e-pastā
Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!