Migla
Trešdiena, 2. oktobris
Skaidris, Ilma

Dinozauru pilsēta

Ķīnas Zinātņu akadēmija izplatījusi paziņojumu, ka kopš marta Šaņdunas provincē izrakti 7600 dinozauru kaulu, tādēļ šīs "dinozauru kapenes" valsts austrumu daļā varētu būt fosilijām bagātākā vieta pasaulē. Vairākums kaulu esot no krīta laikmeta dzīvniekiem jeb no dinozauru izmiršanas posma. Paleontologi cer, ka masu kaps palīdzēs noskaidrot, kādēļ un kā milzu dzīvnieki īsti gāja bojā?

Fosiliju atradne Šaņdunas provincē jau nodēvēta par dinozauru pilsētu, jo tur četru desmitgažu laikā uziets ap 50 tonnām aizvēsturisko zvēru kaulu. Taču nesenākie atradumi ir vienkārši satriecoši. No vienas simt metru garas bedres izdevies izrakt veselus trīs tūkstošus kaulu, ziņo britu raidsabiedrība BBC. Vēl tūkstošiem fosiliju esot arī citās izrakumu vietās. "Šī pārakmeņojušos dinozauru grupa teritorijas ziņā ir lielākā jebkad pasaulē uzietā," Ķīnas masu medijiem dižojās viens no paleontologiem Džao Sjins. Viņš pieļauj, ka tik daudz beigtu dzīvnieku vienuviet nav nonākuši nejauši. "Atklājumam vajadzētu dot ieguldījumu pētījumos par dinozauru izmiršanas noslēpumu," Džao Sjins neizslēdz iespēju, ka bēgošos reptiļus šajā vietā sasniegusi kāda dabas katastrofas izpausme.

Zinātnieku rosīšanās Šaņdunā nozīmē, ka tuvākajos gados papildināsies cilvēcei zināmo dinozauru katalogs.

Šī vieta piesaistīja paleontologu uzmanību 1964.gadā, kad kaulus pamanīja naftas meklētāji.

Zirnis joko - 2.10.2024.

Cilvēks izskatās patiešām slikti, ja nāve, atnākusi pēc viņa un viņu ieraudzījusi, steidzīgi metas pļaut zāli.