Dati liecina, ka Latvijas iedzīvotāji gadā datorspēlēm atvēl vidēji 13,5 eiro. Lietuvā šie rādītāji ir teju identiski, kamēr nedaudz augstāki tie ir Igaunijā, sasniedzot 16 eiro uz iedzīvotāju. Pētījumā apkopotie rādītāji iekļauj gan mobilās spēlēs, gan dažādas tiešsaistes un video spēles, portālu Diena.lv informēja Baltcom pārstāvji.
“Šis ir bieži neapzināts, taču vērā ņemams rādītājs. Par spīti plašajai pirātiskā satura izplatībai, arī Latvijā datorspēļu pārdošanas rādītāji ir augsti. Varam prognozēt, ka 2016. gadā datorspēlēm kopumā Latvijas iedzīvotāji būs atvēlējuši pat 26 miljonus eiro,” rezultātus komentē Baltcom valdes priekšsēdētājs Nikolā Buasēns (Nicolas Boissin).
“Mēs varam uzskatīt sevi par datorspēļu lielvalsti. Tieši tādēļ Baltcom piedāvā klientiem GGNet - interneta pieslēgumu, kas īpaši piemērots tiešsaistes spēļu spēlētājiem, pilnībā nodrošinot to vajadzības,” uzsver Buasēns.
GGNet klientu dati liecina, ka populārāko tiešsaistes videospēļu galvgalī Latvijā pārliecinoši atrodas Counter-Strike: Global Offensive, kuru pieteikuši vairāk nekā puse klientu. Counter-Strike popularitātes ziņā seko League of Legends, savukārt populārākā spēļu pirkšanas un izmantošanas platforma ir Steam.
Pēc absolūtajiem pārdošanas rādītājiem vadošās valstis pasaulē ir Ķīna, kurai seko ASV, Japāna un Vācija. Ķīnā gada pirmajos desmit mēnešos datorspēļu ieņēmumi sasniedza 23 miljardus eiro.
Uz vienu iedzīvotāju augstākie pārdošanas rādītāji ir Japānā, Dienvidkorejā un Luksemburgā. Japānas iedzīvotāji gadā datorspēlēm atvēl vidēji 110 eiro katrs, kamēr ceturtajā vietā esošajā ASV tie ir 81 eiro.