Tādā veidā iedzīvotājiem tiktu samazināts administratīvais slogs un izmaksas, kārtojot dažādas formalitātes, un tiks novērsta situācija, kad iedzīvotāji nevar izmantot iespēju parakstīt dokumentus elektroniski, jo uzņēmēji atsakās šādus dokumentus pieņemt.
Tāpat ministrijas izvērtēs savu nozaru normatīvos aktus un izstrādās nepieciešamos grozījumus, lai nodrošinātu, ka valsts institūcijas tādu dokumentu savstarpējai apritei, kas tiek parakstīti papīra formā, izmanto tikai e-parakstu, kā arī nodrošinātu e-paraksta izmantošanas iespēju publisko pakalpojumu sniegšanā.
Šāds priekšlikums iekļauts Satiksmes ministrijas izstrādātajā Informatīvajā ziņojumā par priekšlikumiem elektroniskā paraksta plašākas lietošanas nodrošināšanai, ko ceturtdien, 4. augustā, izsludināja Valsts sekretāru sanāksmē, to vēl skatīs valdība.
Elektroniskā dokumentu sūtīšana ir ērta un ietaupa iedzīvotāju laiku un līdzekļus, jo nav vajadzības doties uz uzņēmumu/iestādi, lai parakstītu un iesniegtu attiecīgos dokumentus. To var izdarīt izmantojot datoru un interneta pieslēgumu no jebkuras vietas. Tāpat e-paraksta izmaksas ir salīdzinoši zemākas par izmaksām, kas rodas iedzīvotājiem sagatavojot un nogādājot dokumentus. Viena dokumenta parakstīšana ar e-parakstu izmaksā tikai Ls 0.19.
Lielākajai daļai iedzīvotāju – aptuveni 64% - šobrīd ir pieejams dators un interneta pieslēgums. Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs ir aplēsis, ka papildu izmaksas, nodrošinot datoru un interneta pieslēgumu, varētu rasties vien 9% uzņēmumu. Būtiski, ka lai apskatītu elektroniski parakstītu dokumentu, e-paraksts nav jāiegādājas.
„Elektroniskā saziņa starp iedzīvotāju un valsts institūciju vai uzņēmumu kļūst par ikdienu, un tai ir tendence pieaugt, tāpēc ir jāveicina e-paraksta plašāka lietošana, kas nodrošina iedzīvotāju iespējas ekonomēt savu laiku un naudu”, skaidro Satiksmes ministrijas Sakaru departamenta direktors Edmunds Beļskis.
E-paraksta plašāku lietošanu veicinās arī elektronisko identifikācijas karšu (eID karte) ieviešana. eID kartē tiks iekļauti autentifikācijas un e-paraksta lietošanas līdzekļi, līdz ar to tā nodrošinās iespēju parakstīt elektroniskus dokumentus saskarsmē ar valsts un pašvaldību institūcijām, tādējādi veicinot e-paraksta lietotāju skaita būtisku pieaugumu., e-vēlēšanu un elektroniskās dzīvesvietas deklarēšanas sistēmas izveidi un sekmīgu darbību.
Ar pilnu informatīvo ziņojumu varat iepazīties valdībasmājaslapā.