Skandi Motors mārketinga speciāliste Santa Dakule: „Lepojamies ar to, ka esam pirmie, kas piedāvā apskatei šo unikālo automobili! Hyundai ix35 Fuel Cell Electric Vehicle būs iespējams klātienē apskatīt Skandi Motors autosalonā Rīgā. Tie interesenti, kas nebūs paspējuši aplūkot Hyundai ix35 Fuel Cell Electric Vehicle Skandi Motors salonā, sākot ar 17.oktobri to vēl varēs izdarīt izstādē Vide un enerģija 2013 Ķīpsalā.”
Hyundai ix35 Fuel Cell Electric Vehicle enerģijas avots ir ūdeņradis, kas kurināmā elementā tiek pārvērsts elektrībā automašīnas elektromotoru darbināšanai. Pretēji ierastajām iekšdedzes dzinēju CO2 emisijām no naftas produktiem, ix35 Fuel Cell Electric Vehicle, izmantojot ūdeņradi izdala tikai ūdens tvaikus. Hyundai ix35 Fuel Cell Electric Vehicle jauda ir 136 z/s, ātrumu 100 km/h no nulles automašīna sasniedz 12,5 sekundēs, tās maksimālais ātrums ir 160 km, un ar vienu degvielas uzpildi tā var nobraukt 590 kilometrus.
Valsts pētījumu programmas LATENERGI vadītājs, akadēmiķis Juris Ekmanis: „Hyundai ix35 FCEV pēc izskata un lietošanas neatšķiras no parastā fosilās degvielas Hyundai ix35 auto, taču izmantošanā ir dabai daudz draudzīgāks, piedāvā komfortablāku – klusāku - pārvietošanos un ērtāku vadāmību, šasijas līmenī izvietotās jaunās tehnoloģijas nodrošina zemāku smaguma centru un mašīna ir stabilāka. Ūdeņraža elektromobilis nerada kaitīgus izmešus. Palielinoties ūdeņraža auto izmantošanai pilsētvidē, samazināsies trokšņu līmenis un kaitīgo izmešu daudzums gaisā, uzlabosies gaisa kvalitāte.”
Kā norāda J.Ekmanis, ūdeņraža auto šodien nav nekāda zinātniskā fantastika. Ūdeņraža auto arī ir elektromobilis, ko uzskatāmi norāda Hyundai modeļa nosaukums ix35 FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle – kurināmā elementa elektromobilis), un ir tik pat draudzīgs apkārtējai videi kā akumulatoru elektromobilis. Ūdeņradis tiek izmantots par enerģijas nesēju elektrības ieguvei. Ūdeņradi šodienas tehnoloģiskajā izpildījumā var paņemt līdzi vairāk nekā elektrību akumulatoros, tātad ūdeņraža elektromobilis var nobraukt garākas distances bez uzpildīšanās. Ekspluatācijā auto ne ar ko neatšķiras no klasiskajiem auto - uzpildīšanas process ir ļoti līdzīgs tam, pie kura esam pieraduši. Lielākā priekšrocība, salīdzinot ar akumulatora elektromobili – ūdeņraža auto nodrošina lielāku nobraukumu ar vienu uzpildi un tiek uzpildīts tikai 3-5 minūtēs. Būtiskākās atšķirības: ūdeņraža elektromobilim elektrību ražo ūdeņraža kurināmā elements, enerģijas avots ir gāze – ūdeņradis, kas tiek glabāts drošos balonos, un to iespējams uzpildīt dažās minūtēs. Līdzīgi kā elektromobilis, arī ūdeņraža auto nerada troksni. Ūdeņraža auto izplūdes gāze ir ūdens tvaiks - dabai nekaitīgs.
J. Ekmanis: „Ūdeņraža auto ienākšanu privātajā sektorā kavē infrastruktūras neesamība un tehnoloģiju izmaksas, taču komerciālajā sektorā ūdeņraža transports jau tiek izmantots, jo ir pierādīts tā ekonomiskais izdevīgums. To, ka tas sāk kļūt iespējams arī privātajā sektorā, parāda 2012.gadā uzsāktā sērijveida Hyundai ix35 FCEV ražošana. 95% pasaules auto ražotāji jau strādā, lai attīstītu ūdeņraža tehnoloģijas savos auto un tuvākajā laikā plāno uzsākt sērijveida ražošanu. Tas viennozīmīgi ir viens no auto industrijas galvenajiem attīstības virzieniem. Par ūdeņraža transporta attīstības jautājumiem izstādes Vide un Enerģija 2013 ietvaros stāstīs vieslektori no vairākām Eiropas valstu pilsētām un ūdeņraža tehnoloģiju ražotājiem. Semināru izstādes ietvaros organizē Rīgas Enerģētikas aģentūra. Viens no pirmajiem jautājumiem, kas būs jārisina, lai šādus auto būtu ērti ekspluatēt Latvijā, būs infrastruktūras radīšana ūdeņraža uzpildei, - līdzīgi kā Vācijā, kur jau darbojas vismaz 50 uzpildes stacijas, Norvēģijā, kur šādu uzpildes staciju skaits tuvojas pirmajam desmitam.”
Pateicoties Zviedrijas Skånes reģionam, Skandi Motors, Valsts pētījumu programmai Latenergi un Rīgas Enerģētikas Aģentūrai pirmo reizi Baltijā šogad tiks demonstrēta ūdeņraža mašīna Hyundai ix35 FCEV. Rīgā to varēs apskatīt no 14.- 15. oktobrim Skandi Motors autocentrā Lielirbes ielā 32, un no 17.-20. oktobrim starptautiskās izstādes Vide un Enerģija 2013 Valsts pētījumu programmas Latenergi stendā.