Pagājušajā gadā pasaulē piegādāti 178,4 miljoni planšetdatoru, bet ceturtajā ceturksnī to tirdzniecības apjoms sarucis par 20% - līdz 52,9 miljoniem vienību.
Analītiķi norāda, ka liela daļa patērētāju novēršas no tradicionālajiem planšetdatoriem, lai izvēlētos krietni daudzpusīgākas ierīces ar atdalāmām tastatūrām, kuras iespējams kategorizēt gan kā planšetdatorus, gan personālos datorus.
ASV informācijas tehnoloģiju gigants Apple Inc. šonedēļ ziņoja, ka tas ceturtajā ceturksnī pārdevis 13,1 miljonu planšetdatoru iPad, kas ir par gandrīz 19% mazāk nekā pirms gada, taču pietiekams apjoms, lai saglabātu līderpozīcijas šo ierīču tirgū.
IDC vēsta, ka Apple un iPad tirgus daļa veido 24,7%.
Savukārt Dienvidkorejas elektronikas uzņēmums Samsung Electronics ar piegādātiem vairāk nekā astoņiem miljoniem planšetdatoru ieņem otro vietu.
Trešo vietu ieņem interneta tirdzniecības gigants Amazon, kas piegādājis 5,2 miljonus ierīču.