Tas kļuvis zināms pēc tam, kad 26.augustā airBaltic valde saņēmusi saistību pārkāpuma paziņojumus par to, ka maksājuma neveikšanas gadījumā 2.septembra vakarā stāsies spēkā pienākums pārtraukt jebkādus lidojumus ar airBaltic nomātajām lidmašīnām jebkurā pasaules vietā.
"Aviācijas industrijā šādam lidojumu piespiedu apturēšanas paziņojumam (grounding notice) noteiktajā laikā nekavējoties seko gaisa kuģa izņemšana no nomnieka (kā airBaltic) valdījuma un iznomātāja norīkoti piloti pārņem un nogādā gaisa kuģi iznomātāja norādītā vietā. Gaisa kuģu iznomāšanas tirgū visi galvenie tirgus dalībnieki praksē nekavējoties apmainās ar informāciju un, piemēram, viena gaisa kuģa lidojumu apturēšanas gadījums faktiski jau tuvāko stundu laikā izraisa ķēdes reakciju, jo atbilstoši industrijas standartam noslēgtajiem līgumiem šāds gadījums dod tiesības arī citiem iznomātājiem nekavējoties uzsākt pārņemt valdījumā arī viņu iznomātos gaisa kuģus," paskaidrots vēstulē, vēsta pietiek.com.
Kā vēstulē norāda Fliks, Dombrovska vadītā valdība uz šo situāciju nav reaģējusi, un, tikai pārdodot lidsabiedrības starpības akcijas par 7 miljoniem latu, ko tagad valdība pārmet Flikam, airBaltic valde piesaistījusi finansējumu situācijā, kad airBaltic jau bija saņēmusi pēdējo brīdinājumu no kreditora.
airBaltic saņēmusi vēl trīs citus brīdinājumus - par 356 000 latu parādu, par 770 000 latu parādu un 2,67 miljonu latu parādu.
"airBaltic nepieder neviens gaisa kuģis, visi ir iznomāti no aviācijas biznesā labi pazīstamu finanšu korporāciju puses un to darbību airBaltic nekādā veidā nevar ietekmēt," teikts vēstulē.
Par radušos situāciju, kas varēja novest pie airBaltic darbības beigām jau septembra sākumā, nekavējoties ticis informēts gan satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS), gan citas amatpersonas.
Viņš arī politiķiem pārmeta "histēriski pārspīlētu reakciju" saistībā ar airBaltic atceltajiem reisiem šonedēļ.
"Histēriski pārspīlētā reakcijas no ierēdņu un politiķu puses liecina, ka lēmuma nepieņēmēji patiesībā sāk bažīties, ka viņu bezdarbība jau sāk iespaidot lidsabiedrības operatīvo darbību. Tas liecina par dziļu neizpratni par avioindustriju, tās funkcionēšanas mehānismu un drošības garantēšanas procedūrām," savā paziņojumā norādīja B.Fliks.
Viņš uzsvēra, ka otrdien atceltie lidojumi ir ļoti neliela daļa no šogad plānotajiem 55 000 lidojumu.
Aviokompānijas prezidents, atsaucoties uz premjera V.Dombrovska apgalvojumu, ka B.Fliks rīkojas destruktīvi, atceļot airBaltic lidojumus, skaidroja, ka "airBaltic ir nepieciešams kapitāls, lai attīstītos vai saglabātu esošās operācijas".
"Valdība lēmumu par kapitāla palielināšanu ir vilcinājusi kopš šī gada marta, un nevēlēšanās vienoties ar privāto akcionāru ir acīmredzama. Valdības algotie konsultanti Prudentia nevarēja vienoties ar privāto akcionāru, jo Prudentia pēdējo divu nedēļu laikā nav tikusies, kontaktējusies vai komunicējusi ar Baltijas aviācijas sistēmas citā veidā,” uzskata B.Fliks.
Šo iemeslu dēļ B.Fliks nolēmis samazināt lidojumu skaitu.
Jau ziņots, pirmdien un otrdien airBaltic atcēla 18 reisus.
Kā vēstīts, Satiksmes ministriju nav apmierinājis lidsabiedrības vadības skaidrojums par atceltajiem reisiem, ministrija pieprasījusi airBaltic papildu informāciju.
Kā ziņots, valdība otrdien pēc vairāku stundu debatēm tā arī nepieņēma lēmumu, kā rīkoties ar problēmās nonākušo airBaltic, lēmuma pieņemšanu atliekot uz nākamās nedēļas sēdi 20.septembrī - pēc 11.Saeimas ārkārtas vēlēšanām.