Banka sola, ka klientiem, kuri ir pildījuši un turpina pildīt noslēgto līgumu saistības, visi kredīta noteikumi paliks līdzšinējie. Tuvākajās dienās Aizkraukles bankas klienti saņems attiecīgas vēstules.
Diena jau rakstīja, ka banka masveidīgi informēja klientus par jaunām prasībām, proti, ka no 1.februāra par konta apkalpošanu būs jāmaksā pieci lati mēnesī, savukārt, ja cilvēks šo summu maksāt nevēlas, jāparaksta līguma grozījumi, kas būtiski paplašina bankas tiesības mainīt kredīta likmi, pieprasīt aizdevuma pirmstermiņa atmaksu un papildu ķīlu. Turklāt līdz 16.februārim visiem klientiem ir jāiesniedz virkne papildu dokumentu. Patērētāju tiesību sargi savukārt norādīja, ka vienošanās patiesībā ir kredītlīguma grozījumi, kas paredz būtiski saīsinātu termiņu kredīta atmaksai, paaugstinātas procentu likmes, kā arī ietver vairākus noteikumus, kas varētu tikt atzīti par netaisnīgiem.
Pati banka skaidro, ka lūgusi klientiem sniegt ziņas, kas nepieciešamas informācijas aktualizēšanai par kredīta ņēmējiem. Aizkraukles banka atsaucas uz Kredītiestāžu likuma 52.pantu, saskaņā ar kuru bankai ir pienākums pēc kredīta izsniegšanas pastāvīgi pārbaudīt un dokumentēt kredīta ņēmēja spēju pildīt līgumā noteiktās saistības. Izsniegto kredītu uzraudzības ietvaros bankai jāveic arī kredīta izlietojuma pārbaude. "Šo likumdošanas prasību izpilde tiek prasīta no bankas, un Aizkraukles banka kā likumpaklausīga kredītiestāde to punktuāli ievēro," paziņojumā presei norāda banka.
Tomēr banka neesot rēķinājusies "ar tik lielu un tūlītēju klientu atsaucību". Līdz ar to pirmajās dienās pēc vēstules saņemšanas daudziem klientiem radušās grūtības sazvanīt banku, un arī menedžeru iespējas apkalpot klientus un pieņemt dokumentus ir ierobežotas. Tāpat banka secinājusi, ka daudziem klientiem ir vajadzīgs ilgāks laiks, lai iegūtu nepieciešamās izziņas.
Ievērojot šos faktorus,
Aizkraukles banka nolēmusi pagarināt informācijas iesniegšanas
termiņus, kā arī mainīt pierakstīšanās kārtību pie kredītmenedžeriem.
Tuvāko mēnešu laikā bankas pārstāvji paši sazināšoties ar katru klientu,
norunājot tikšanās laiku. Banka paredz, ka informācijas
aktualizācija tiks pabeigta līdz gada beigām.