Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

"Aizkraukles banka" atkāpjas no sākotnējām prasībām klientiem

Aizkraukles banka nolēmusi atkāpties no sākotnēji klientiem izvirzītajām prasībām, pagarinot termiņu, kurā viņi varēs sniegt prasīto informāciju, ceturtdien paziņoja banka. Tāpat līdz šā gada jūlijam tiek pārcelta mēneša maksas ieviešana piecu latu apmērā par norēķinu konta apkalpošanu. Tas darīts, "saprotot, ka klientiem nepieciešams laiks, lai izvērtētu lēmumus par savām vajadzībām atbilstošāko apkalpošanas modeli", skaidro banka.

Banka sola, ka klientiem, kuri ir pildījuši un turpina pildīt noslēgto līgumu saistības, visi kredīta noteikumi paliks līdzšinējie. Tuvākajās dienās Aizkraukles bankas klienti saņems attiecīgas vēstules.

Diena jau rakstīja, ka banka masveidīgi informēja klientus par jaunām prasībām, proti, ka no 1.februāra par konta apkalpošanu būs jāmaksā pieci lati mēnesī, savukārt, ja cilvēks šo summu maksāt nevēlas, jāparaksta līguma grozījumi, kas būtiski paplašina bankas tiesības mainīt kredīta likmi, pieprasīt aizdevuma pirmstermiņa atmaksu un papildu ķīlu. Turklāt līdz 16.februārim visiem klientiem ir jāiesniedz virkne papildu dokumentu. Patērētāju tiesību sargi savukārt norādīja, ka vienošanās patiesībā ir kredītlīguma grozījumi, kas paredz būtiski saīsinātu termiņu kredīta atmaksai, paaugstinātas procentu likmes, kā arī ietver vairākus noteikumus, kas varētu tikt atzīti par netaisnīgiem.

Pati banka skaidro, ka lūgusi klientiem sniegt ziņas, kas nepieciešamas informācijas aktualizēšanai par kredīta ņēmējiem. Aizkraukles banka atsaucas uz Kredītiestāžu likuma 52.pantu, saskaņā ar kuru bankai ir pienākums pēc kredīta izsniegšanas pastāvīgi pārbaudīt un dokumentēt kredīta ņēmēja spēju pildīt līgumā noteiktās saistības. Izsniegto kredītu uzraudzības ietvaros bankai jāveic arī kredīta izlietojuma pārbaude. "Šo likumdošanas prasību izpilde tiek prasīta no bankas, un Aizkraukles banka kā likumpaklausīga kredītiestāde to punktuāli ievēro," paziņojumā presei norāda banka.

Tomēr banka neesot rēķinājusies "ar tik lielu un tūlītēju klientu atsaucību". Līdz ar to pirmajās dienās pēc vēstules saņemšanas daudziem klientiem radušās grūtības sazvanīt banku, un arī menedžeru iespējas apkalpot klientus un pieņemt dokumentus ir ierobežotas. Tāpat banka secinājusi, ka daudziem klientiem ir vajadzīgs ilgāks laiks, lai iegūtu nepieciešamās izziņas.

Ievērojot šos faktorus, Aizkraukles banka nolēmusi pagarināt informācijas iesniegšanas termiņus, kā arī mainīt pierakstīšanās kārtību pie kredītmenedžeriem. Tuvāko mēnešu laikā bankas pārstāvji paši sazināšoties ar katru klientu, norunājot tikšanās laiku. Banka paredz, ka informācijas aktualizācija tiks pabeigta līdz gada beigām.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

DIENA IEPRIEKŠ RAKSTĪJA

PTAC sāk pārbaudīt "Aizkraukles bankas" rīcību

Britu eksperts: Latvijas kredītņēmēji ir divreiz lielāki cietēji

Bankas prasības satriec klientus

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses