Kā norāda Aščuks, ja uzņēmums ir pārstāvēts biržā, uzņēmumu akcijas labprāt iegādājas arī finanšu investori - pensiju un ieguldījumu fondi, turklāt neprasot pārvaldības tiesības.
Šonedēļ valdības īstenoto airBaltic akciju pārņemšanas darījumu Aščuks vērtēja kā veiksmīgu ne tik daudz cenas dēļ, bet gan kā iespēju "garajai "airBaltic" sāgai pielikt punktu.
"No malas ir ļoti grūti pateikt, vai šī akciju cena ir bijusi pareizā cena, par kādu to iegādāties. airBaltic gadījums ir ļoti sarežģīts, jo uzņēmums ar 200 miljonu latu apgrozījumu tika vadīts vien ar 500 000 latu kapitālu," sacīja Aščuks. Viņš gan norāda, ka nav iemesla neticēt Latvijas Krājbankas pārvaldniekam Jānim Brazovskim.
Šādi darījumi arī jāveic juridiski precīzi, lai tos pēc tam nebūtu iespēja ar tiesas lēmumu atcelt, sacīja Aščuks.
Jau ziņots, ka trešdien Satiksmes ministrija iegādājusies Krājbankai piederošo ķīlu - 47,2% airBaltic akciju par nominālvērtību 224 453 lati, tādējādi valstij kļūstot par 99,8% airBaltic akciju īpašnieku.
Krājbanka piedāvājusi valstij airBaltic privātā akcionāra akcijas, jo bankā sākts piedziņas process pret SIA Baltijas aviācijas sistēmas.