FKTK priekšsēdētājas biroja vadītāja Anna Dravniece informēja, ka komisija šogad 18.janvārī saņēma sūdzību, kurā ir apvienojušās divas personas - ģimenes locekļi, kas norāda, ka banka bez brīdinājuma ir noņēmusi no to kontiem algu. "Sūdzības pamatā ir norādīts, ka banka bez brīdinājuma ir noņēmusi no sūdzības iesniedzēju kontiem visu algu, atstājot bez iztikas līdzekļiem," viņa sacīja.
Dravniece gan arī piebilda, ka banka ar klientu neslēdz līgumu par viņa darba algas ieskaitīšanu konkrētā kontā, to dara darba devējs.
"FKTK minēto faktu pārbaudi bankā ir sākusi jau vakar, 19.janvārī, un ziņojums par pārbaudē konstatēto tiks pabeigts līdz 2010.gada 28.janvārim," pastāstīja Dravniece, norādot, ka šīs pārbaudes laikā FKTK pārbaudīs un izvērtēs klienta sūdzībā minētos faktus par bankas rīcību un tās atbilstību Kredītiestāžu likumam un banku darbību regulējošam normatīvajām prasībām, kā arī tiks pārbaudīta klientu kopējā kredītu ekspozīcija un to izpilde, tas ir, vai klientiem ir kredītsaistības, overdrafti vai vēl kādi abām pusēm saistoši darījumi.
"Ja banka ir piešķīrusi konta īpašniekam noteiktu kredītlimitu vai overdraftu, attiecīgi par to noslēdzot līgumu ar klientu, kura nosacījumu izpilde ir saistoša abām pusēm, un ja klients neievēro vai neizpilda šī līguma noteikumus, banka ir tiesīga izmantot savas līgumiskās prasības pret klientu," uzsvēra Dravniece.
Viņa arī atzina, ka šāda sūdzība FKTK ir saņemta pirmo reizi.
"Parex bankas" Korporatīvo komunikāciju vadītāja Inga Saleniece pavēstīja, ka minētajā gadījumā klientiem tika samazināts kredītlimits tā neizmantotajā apmērā un FKTK pārstāvim ir sniegta visa pieprasītā informācija par bankā noteiktajā kārtībā veiktajiem pasākumiem klientu maksājumu karšu kredītlimitu samazināšanai.
"Banka periodiski pārskata piešķirtā kredītlimita apmēra pamatotību un nepieciešamības gadījumā veic atbilstošus pasākumus limita apmēra samazināšanai, ievērojot principu, lai tā dēļ nenostādītu klientu situācijā, ka tas negaidot kļūst bankas parādnieks un tam draud līgumsoda maksājumi. Saskaņā ar līgumu par maksājumu kartes konta apkalpošanu un kredītlimita piešķiršanu noteikumiem banka ir tiesīga samazināt maksājumu kartes kontam piešķirto kredītlimitu, ja pasliktinājies klienta finansiālais stāvoklis, piemēram, pieaudzis klienta saistību īpatsvars salīdzinājumā ar tā ienākumiem vai arī Latvijas Bankas Kredītu reģistrā ir parādījusies negatīva informācija par klienta pieļautiem saistību neizpildes gadījumiem," klāstīja Saleniece.
Viņa norādīja, ka bankai, pieņemot attiecīgo lēmumu, katram konkrētajam klientam tiek nosūtīta vēstule, kurā tas tiek informēts par kredītlimita samazināšanu līdz noteiktam apmēram, kā arī norādīts šādas bankas rīcības pamatojums. Vienlaicīgi tiek uzsvērts arī fakts, ka limita samazinājums tiks atspoguļots Latvijas Bankas Kredītu reģistrā pieejamajā informācijā, tādējādi liecinot par klienta kredītsaistību apmēra samazināšanos.
"Klientam ir iespēja vērsties bankā un noskaidrot situāciju, ja, viņaprāt, bankas rīcība ir bijusi nepamatota vai balstīta uz kļūdainu informāciju. Banka izvērtē katru gadījumu individuāli un, vadoties no konkrētajiem apstākļiem, pieņem atbilstošu lēmumu, kā dēļ iespējama arī iepriekšējā limita atjaunošana vai arī tā samazināšana līdz kādai citai summai," teica Saleniece.
Latvijas otra lielākā banka "Parex banka" 2008.gada rudenī vērsās pēc valdības palīdzības, lai izvairītos no finanšu problēmām, kuras bankai draudēja rasties pasaules finanšu krīzes dēļ. Lai atbalstītu banku, valdība 2008.gada 8.novembrī pieņēma lēmumu kļūt par "Parex bankas" kontrolpaketes īpašnieci, bet 3.decembrī nolēma pārņemt gandrīz 85% bankas akciju.
Patlaban bankas 73,4% akciju īpašnieks ir Privatizācijas aģentūra, 22,4% - Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības banka, bet pārējās akcijas pieder mazākuma akcionāriem.