Internetam kļūstot arvien pieejamākam, vieglu, ērtu komunikāciju un laika taupīšanu novērtē apdrošināšanas sabiedrību klienti - visvairāk tas redzams attiecībā uz veselības apdrošināšanas atlīdzību pieteikšanu. Teju gada laikā pieteikto atlīdzību skaits veselības apdrošināšanā ir pieaudzis par 43 procentiem. Atlīdzību pieteikumu iesniegšana mājas lapā ir iespējama arī citos produktos – KASKO, īpašumu un negadījumu apdrošināšanā, taču šo iespēju klienti izmantot daudz retāk, jo izvēlas personīgu kontaktu ar apdrošināšanas pārstāvi, vēsta Balta pārstāvji.
„Izņemot atlīdzības pieteikšanu veselības apdrošināšanā, kas klientiem šķiet ierastāka, citos atlīdzību gadījumos cilvēki to uztver kā sarežģītāku procedūru - vēlas precizēt zaudējumu novērtēšanas un atlīdzības izmaksas kārtību. Atlīdzību pieteikšanas gaitā klientiem parasti rodas vairāk jautājumu, kurus ērtāk šķiet noskaidrot telefoniski,” skaidro apdrošināšanas sabiedrības Balta atlīdzību direktors Ingus Savickis.
Apdrošināšanas sabiedrības interneta veikalā klienti visbiežāk izvēlas iegādāties OCTA un ceļojumu apdrošināšanu. Zīmīgi, ka šogad pieprasījums pēc ceļojumu apdrošināšanas, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir pieaudzis par aptuveni 25 %, kas apmēram atbilst arī kopējai šī gada tendencei ceļot biežāk. Šogad pieaugusi arī interese par KASKO un īpašuma apdrošināšanas produktu iegādi, taču joprojām tikai neliels cilvēku skaits šos produktus pērk internetā, jo izjūt nepieciešamību pēc pārdevēja konsultācijas.
Apdrošināšanas produktu iegādei un atlīdzību pieteikšanai klienti sāk aktīvi izmantot ne tikai ierastas ierīces – datorus, bet arī mobilos telefonus, liecina apdrošinātāja interneta vietnes apmeklējuma dati. Salīdzinot ar iepriekšējiem periodiem, produktu pircēju, izmantojot mobilos telefonus, skaits ir pat trīskāršojies, norāda Balta.
Savukārt, norēķinoties par apdrošināšanas pakalpojumiem, klienti visbiežāk izvēlas maksāt ar bankas karti, nevis izmantojot internetbankas pakalpojumus.