Strauji palielinoties elektronisko norēķinu popularitātei, Latvijas
komercbankas saviem klientiem iecerējušas piedāvāt vairākus
jauninājumus šajā jomā. Radikālākās izmaiņas piedzīvojusi Hansabankas
interneta banka hanzanet — būtiski mainījies tās dizains un izvēlnes
struktūra, kā arī ir paplašināts funkciju klāsts.
2004.gadā internetbanku lietojuši 11,7% Latvijas iedzīvotāju, taču
šogad šis skaitlis sasniedzis 27,8%, liecina Hansabankas dati. Gandrīz
puse no tiem, kas banku pakalpojumus izmanto internetā, izvēlas
Hansabankas vietni hanzanet. Kā Dienai skaidro Hansabankas preses
sekretāre Kristīne Jakubovska, līdz ar ieviestajām izmaiņām ir
ievērojami mainījusies hanzanet struktūra — tā kļuvusi pārskatāmāka,
parocīgāka un individuālāka. Veidola maiņa ļaušot vienkārši veikt ne
tikai maksājumus, kā tas ir bijis līdz šim, bet arī slēgt līgumus par
dažādu uzkrājumu produktu izmantošanu, skaidro K.Jakubovska. Ir
paplašināts arī iespēju loks — piemēram, tagad internetā var atvērt un
slēgt vērtspapīru kontu. Turklāt tehnoloģija ir izstrādāta tā, lai
katram klientam ar hanzanet starpniecību piedāvātu tieši tos
pakalpojumus, kuri viņu varētu interesēt visvairāk. Kas attiecas uz
norēķinu drošību, tā Hansabankai ir "bāzes vērtība", kas tiek
pilnveidota nepārtraukti, uzsver bankas pārstāve. Pēc K.Jakubovskas
vārdiem, arvien izteiktāka ir tendence, ka interneta bankas kļūst par
platformām, caur kurām citi uzņēmumi var droši un ērti piedāvāt
cilvēkiem savus elektroniskus pakalpojumus.
Arī SEB banka tuvākajā laikā saviem klientiem plāno piedāvāt jaunu
internetbanku Ibanka. "Tajā pieejamie pakalpojumi un lietošanas ērtums
noteikti iepriecinās mūsu klientus," sola bankas pārstāve Sanda
Purviņa. Statistika liecina, ka 2008.gada pirmajā pusgadā SEB bankas
interneta versijā veikts par 24% darījumu vairāk nekā pērn tajā pašā
periodā. Pateicoties klientu iniciatīvai, pieaugošajām prasībām un
bankas un klientu sadarbībai, ik gadu investējam internetbankas sniegtā
servisa uzlabošanā, jaunos pakalpojumos un internetbankas drošībā,
piebilst S.Purviņa.
Savukārt Parex bankai galvenā prioritāte patlaban ir interneta
pakalpojumu pilnveidošana ārvalstu filiālēm, saka Produktu un
pakalpojumu attīstības daļas vadītājs Iļja Ševčenko. Atsevišķi
jauninājumi Parex internetbankā tiks piedāvāti arī klientiem Latvijā,
taču kardinālas izmaiņas šogad netiek plānotas.
Internetbankās būs vairāk iespēju
Elektronisko norēķinu priekšrocības izmanto trešdaļa Latvijas iedzīvotāju
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.