Vēl lielāks tādu cilvēku īpatsvars, kuri gribētu dibināt savu firmu, nevis strādāt kāda cita labā, ir Polijā (51%), Kiprā (54%), Itālijā (55%), Grieķijā un Īrijā (56%), Portugālē (57%) un Lietuvā (58%). Savukārt Igaunijā par uzņēmējiem vēlētos kļūt 40% iedzīvotāju.
No Eiropas valstīm uzņēmējdarbības gars visvājāk izteikts Beļģijā un Čehijā - katrā no abām valstīm par sava uzņēmuma izveidošanu plānus lolo 30% aptaujāto iedzīvotāju.
Aptauja atklāj, ka kopumā desmit jaunajās Eiropas Savienības (ES) valstīs, kuras blokam pievienojās 2004.gadā, ļaudis daudz labprātāk būtu gatavi uzņemties uzņēmējdarbības riskus nekā ES vecajās zemēs.
Sava uzņēmuma dibināšanu par pievilcīgu domu uzskata 40% ļaužu jaunajās ES valstīs, bet bloka vecajās zemēs šāds viedoklis ir tikai 28% aptaujas dalībnieku.
Aptauja arī ļauj secināt, ka eiropieši ir daudz mazāk orientēti uz risku salīdzinājumā ar amerikāņiem - Savienotajās Valstīs gatavību izveidot savu kompāniju pauda 61% respondentu, bet Eiropā - vidēji 45% aptaujāto.
Tomēr eirostatistiķi norāda uz pozitīvu tendenci - gados jauno cilvēku vidū Eiropas Savienības jaunajās valstīs uzņēmējdarbības gars ir vēl spilgtāk izteikts nekā Amerikā - 62% bloka jauno valstu iedzīvotāju vecuma grupā no 15 līdz 24 gadiem pauda vēlmi tuvākajos piecos gados dibināt savu firmu, bet ASV šajā vecumā grupā pēc sava uzņēmuma tīko 57% respondentu.
Aptaujā, kas veikta 25 ES valstīs, kā arī Īslandē, Norvēģijā un ASV, piedalījās 20 674 cilvēki.