Pērn novembrī, salīdzinot ar 2010.gada oktobri, vidējais patēriņa cenu līmenis palielinājās par 0,2%.
CSP dati liecina, ka lielākā ietekme uz patēriņa cenu pārmaiņām novembrī bija cenu kāpumam tabakas izstrādājumiem un alkoholiskajiem dzērieniem, ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem, kā arī cenu kritumam apģērbam un apaviem.
Tabakas izstrādājumi novembrī sadārdzinājās vidēji par 1,3%. Alkoholiskajiem dzērieniem, noslēdzoties akcijām, cenas pieauga vidēji par 0,5%. Galvenokārt dārgāki kļuva stiprie dzērieni un alus.
Transporta grupā nozīmīgākie cenu kāpumi bija dīzeļdegvielai, sadārdzinoties par 2,5%, un auto gāzei (+0,5%), kā arī transportlīdzekļu apkopes un remonta pakalpojumiem (+0,7%). Savukārt par 1,8% lētākas kļuva aviobiļetes.
Sezonas atlaižu ietekmē apaviem cenas pazeminājās par 3,4%, bet apģērbam - par 0,5%. Akciju rezultātā vidēji par 2,0% lētākas kļuva personīgas aprūpes preces. Cenas kritās arī mājokļa uzturēšanas pakalpojumiem, īslaicīgas lietošanas mājsaimniecības precēm, tekstilizstrādājumiem, sanatoriju, viesnīcu un tūrisma pakalpojumiem. Akciju ietekmē lētāki kļuva piena produkti, maize un graudaugu izstrādājumi, kafija, augu eļļa.
Savukārt cenas pieauga dārzeņiem, augļiem, zivīm un zivju izstrādājumiem, sulām, minerālūdeņiem. Sadārdzinājās arī datu apstrādes iekārtas, sporta un atpūtas piederumi, laikraksti, grāmatas, apdrošināšanas un ēdināšanas pakalpojumi.
Šā gada novembrī vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējā gada novembri, bija par 4,2% augstāks. Precēm cenas pieauga par 5,2%, bet pakalpojumiem - par 1,4%.