Turpinot attīstīties elektroniskajai videi, klientiem arvien svarīgāka kļūst internetbankas sniegtā iespēja ietaupīt laiku un naudu. Gandrīz divreiz pieaudzis arī kopējais pieteikumu skaits Hansabankas pakalpojumiem, izmantojot internetbanku.
No visiem bankas piedāvātajiem pakalpojumiem interneta vidē klienti visbiežāk izvēlas slēgt tieši noguldījumu (depozītu) līgumus – patlaban jau 40% no visiem Hansabankas depozītu līgumiem tiek noslēgti internetbankā. Otrajā vietā ir automātisko rēķinu apmaksas līgumu noformēšana – to izmanto gandrīz ceturtā daļa (23,7%) klientu. Tūlīt pēc tam seko īstermiņa aizdevumu līguma slēgšana, ko izmanto 21,7% klientu, jo šādu īstermiņa līgumu noformēšanas gadījumā klientam pat nav jādodas uz banku, lai parakstītu dokumentus.
„Esam gandarīti, ka klienti tik aktīvi izmanto internetbankas mūsdienīgās iespējas un priekšrocības tieši noguldījumu veikšanai, jo uzkrājumu veikšana un popularizēšana ir valsts līmeņa prioritāte. Noguldījumu īpatsvara palielināšanās elektroniskajos kanālos kopā ar kopējo privātpersonu noguldījumu apjoma palielināšanos liecina par sabiedrības finanšu zināšanu attīstību, kas ir laba ziņa visai Latvijas ekonomikai,” piebilst Renārs Karašs, Hansabankas Investīciju produktu daļas vadītājs.
Pateicoties elektroniskās vides attīstībai kopumā, kā arī Hansabankas servisam, pakalpojumiem un mērķtiecīgai klientu izglītošanai, elektronisko norēķinu īpatsvars Hansabankā jau šobrīd ir tuvs maksimāli iespējamajam – 96,36%. Hansabanka aprēķinājusi, ka - ja visi klientu darījumi tiktu veikti tikai un vienīgi bankas filiālēs, tad filiāļu skaitu būtu nepieciešamas palielināt 30 reizes – esošās 71 filiāles vietā būtu jāatver vismaz 1 953 filiāles.
Saskaņā ar Latvijas Interneta asociācijas internetbanku pētījumu, Hansabankas internetbanku 2007. gadā izvēlējušies 42% no visiem internetbanku lietotājiem.
Kristīne Jakubovska,
AS „Hansabanka”
Preses sekretāre
[email protected]
tālr. 67444560; mob. 29128208