Kopumā BTA septembrī noslēgusi 1084 OCTA līgumus, kas ir 48% no visiem septembrī ar distances saziņas līdzekļiem, pamatā internetu, noslēgtajiem līgumiem starp tām piecām kompānijām, kuras piedāvā šo pakalpojumu.
Jeļena Alfejeva, AAS „BTA” viceprezidente: „Laba cena un maksimāli vienkāršots polises iegādes veids internetā ir mūsu veiksmes pamatā. Kopumā interneta pārdošanas attīstīšana ir mūsu prioritāte, jo tas ir izdevīgi gan mums, gan klientiem. Turklāt internetā savus pakalpojumus varam pārdot lētāk, jo cenā nav jāiekļauj ikdienas pārdošanas administrēšanas izdevumi.”
Pagaidām sabiedrībā vēl jūtama nedrošība, iegādājoties apdrošināšanas polises internetā. Lielākoties cilvēkus satrauc fakts, ka iegādājoties OCTA, netiek izsniegts to apliecinošs dokuments, kā tas bija līdz šim, jo polise ir elektroniska . Nav uzticības datorizētajai sistēmai, taču šis ir stereotips, pie kura laušanas apdrošinātājiem jāstrādā.
„Kā nākamais solis interneta pārdošanas attīstīšanā būs KASKO līgumu slēgšana ar distances saziņas līdzekļu palīdzību. Tomēr šim pakalpojumam sākotnēji varētu būt ierobežojumi. Internetā būs iespējams atjaunot KASKO polisi, jo mums jau būs datu bāze par attiecīgo cilvēku un automašīnu, kā arī iegādāties KASKO pilnīgi jaunai automašīnai, jo informāciju par to varēsim saņemt no dīlera,” skaidro J. Alfejeva.
Kopumā apdrošināšanas sektorā Latvijā lejupslīde nav jūtama, kaut arī pieauguma tempi palēninās. Taču ilgtermiņa pieaugums saglabāsies, jo tirgus joprojām nav piesātināts. Apdrošināšanas tirgū ir gaidāma arī pārdošanas kanālu nozīmīguma maiņa, būtiski palielinoties distances pārdošanas lomai.
Papildus informācija:Jeļena Alfejeva
AAS „BTA” viceprezidente
e-pasts: [email protected]