Tai seko matemātika (27%) un fizika un ķīmija (16%). Priekšroku ekonomikai un vēsturei dod vien attiecīgi 6% un 7% bērnu. Valodu par noderīgāko mācību priekšmetu atzinušas vairāk meitenes, kā arī jaunieši vecuma grupā no 15 – 19 gadiem. Tikmēr matemātiku par svarīgāko uzskata vairāk puišu un jaunieši vecuma grupā līdz 14 gadiem.Vecāku viedoklis par svarīgākajiem mācību priekšmetiem lielākoties sakrīt ar bērnu uzskatiem, taču vērojamas arī atšķirības. Valodu kā pašu svarīgāko mācību priekšmetu min par 57% vecāku, bet matemātiku par nozīmīgāko atzīst 17% vecāku. Atšķirībā no bērniem, vecāki ekonomikas kā mācību priekšmeta nozīmi vērtē augstāk - 10% aptaujāto to min kā vissvarīgāko. Mazāk svarīgi mācību priekšmeti, pēc vecāku domām, ir vēsture, ķīmija un fizika – attiecīgi 2% un 1%. Valodu par nozīmīgāko mācību priekšmetu atzīst mātes (64%), mazāku nozīmību piešķirot matemātikai (13%). Ekonomika, savukārt, ir svarīgāka tēvu acīs, kā arī cittautiešu grupā.SEB bankas sociālekonomikas eksperts Edmunds Rudzītis: „Ekonomikas priekšmets skolēnu vērtējumā netiek ierindots starp svarīgākajiem, jo, visticamāk, viņiem nav skaidrs, kur un kādā veidā šīs gūtās zināšanas varētu tikt pielietotas dzīvē un kādā veidā šī priekšmeta apgūšana noderētu studijām augstskolā. Vecāku skatījumā ekonomika kotējas augstāk, tomēr vairumam no viņiem nav bijusi iespēja pašiem skolā apgūt ekonomikas priekšmetu, tādējādi šī priekšmeta svarīgums netiek izprasts un izskaidrots arī bērniem.”Biznesa izglītības biedrības Junior Achievement - Latvija izpilddirektore Jana Jakovļeva: „Vērtējot aptaujas rezultātus par ekonomikas priekšmeta nozīmi, izriet divi aspekti - ekonomiku jauniešiem skolā nemāca pietiekoši saistoši un saprotami, kā arī vecāki skolā nav mācījušies ekonomiku un joprojām neizprot, cik ļoti zināšanas ekonomikā viņiem palīdzētu pārvarēt dažādus izaicinājumus, īpaši šī brīža ekonomiskajā situācijā. Prakse rāda, lai ieinteresētu un motivētu jebkuru skolēnu iegūt jaunas zināšanas, ir jāizvēlas praktiskas mācību metodes, izskaidrojot, kur iegūtās zināšanas skolēns pēcāk varēs pielietot. Šādu nepieciešamību pierāda arī JAL programmas – tiklīdz jaunieši paši praktiski apgūt uzņēmējdarbības pamatus, piemēram, dibinot savu skolēnu mācību firmu, viņu interese par ekonomiku un sapratne par tās nozīmi būtiski palielinās.”Informācija par aptaujuBērnu aptauja tika veikta šā gada 20. augustā sadarbībā ar portālu draugiem.lv kā interneta aptauja, tajā piedalījās 26 327 bērni vecumā līdz 19 gadiem. Vecāki, kuriem ir bērni skolas vecumā, tika aptaujāti sadarbībā ar Market data, izmantojot interneta aptauju, un tajā piedalījās 264 vecāki vecumā no 26 – 60 gadiem. SEB grupa ir Ziemeļeiropas finanšu institūcija, kas sniedz bankas pakalpojumus 400 tūkstošiem uzņēmumu un institucionālo klientu un 5 miljoniem privātpersonu Skandināvijā, Baltijas valstīs, Vācijā, Polijā, Ukrainā, Krievijā un ir starptautiski pārstāvēta vēl 10 valstīs. SEB grupā strādā vairāk kā 21 000 darbinieku. Vairāk par SEB grupu: www.sebgroup.com.Papildu informācijai:Agnese Gribuste, SEB bankas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja – 67215521, [email protected]āk par SEB grupu Latvijā: www.seb.lvSEB bankas jaunākās ziņas mobilajā telefonā: www.seb.lv/wap
PR: SEB aptauja: valoda ir vissvarīgākais mācību priekšmets skolā
Īsi pirms jaunā mācību gada sākuma SEB banka veica aptauju, lai noskaidrotu skolēnu un viņu vecāku viedokļus par svarīgākajiem mācību priekšmetiem skolā. Kā atklāj pētījums – gan bērni, gan vecāki par noderīgāko mācību priekšmetu uzskata valodas, savukārt kā otru būtiskāko min matemātiku.Bērnu aptauja liecina, ka valodu par vissvarīgāko mācību priekšmetu uzskata 43% aptaujāto.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.