Gados vecākas paaudzes aktivitāte un Swedbank pieredze darbā ar senioriem pilnībā atspēko stereotipus un pierāda, ka vecāka gadagājuma cilvēki ir atvērti inovācijām, labprāt izmanto mūsdienu finanšu instrumentus un banku produktus.
Katrs trešais lieto Mobilo banku
„Mūsdienu seniori kļūst arvien modernāki un ir atvērti jauniem risinājumiem – lieto bankomātus, norēķinās ar kartēm veikalos, novērtē iespējas ietaupīt, ko sniedz elektroniskie norēķini,” stāsta Oksana Sivokobiļska, Swedbank Klientu apkalpošanas pārvaldes vadītāja. „Mūsu darbā ar klientiem, kas pārstāv cienījamo vecāko paaudzi, secinājām, ka svarīgākais viņiem ir skaidras informācijas saņemšana, pārliecība par pakalpojuma ērtumu un izdevīgumu, kā arī, protams, attiecības ar bankas darbinieku un uzticība savam finanšu partnerim. Kā servisa līderis Latvijā radam visus apstākļus, lai mūsu klientiem nodrošinātu šos svarīgos aspektus”.
Swedbank Senioru programmas jau pirmā pusgada darbības rezultāti liecina, ka seniori novērtē šo uzmanību un pamatoti to uztver kā īpašas rūpes par sevi. Pēc programmas ieviešanas kontu atvēršana šajā klientu vecuma grupā mēneša laikā pieauga par 87%. Savukārt tāda mūsdienīga un salīdzinoši jauna pakalpojuma kā Mobilās banka pārdošana pieauga par 66%. Patlaban katrs trešais no visiem klientiem – senioriem izvēlas saņemt informāciju par darījumiem savā kontā ar īsziņas palīdzību, – tostarp arī par pensijas ieskaitīšanu kontā.
No tiem klientiem, kuru ienākumi tiek pārskaitīti uz bankas kontu, gandrīz 60% gadījumos, ja ir nepieciešama skaidra nauda, to vienmēr izņem no bankomāta, nevis dodas uz bankas filiāli. Norēķinu karte ir gandrīz pusei personīgā konta īpašnieku - senioru. Turklāt 71% norēķinu karšu īpašnieku ir izmantojuši šo karti arī norēķiniem veikalos.
Pensija ar karti – jau realitāte
Patlaban saskaņā ar Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) datiem Latvijā ir 557,6 tūkstoši pensionāru, no kuriem vecuma pensijas saņem 465,9 tūkstoši. Lai gan vecāko paaudzi pieņemts uzskatīt par ļoti konservatīvu finanšu instrumentu lietotāju, jau patlaban gandrīz 226 tūkstoši pensionāru pensiju saņem bankas vai Pasta norēķinu sistēmas kontā.
VSAA uzsver, ka ieguvumi klientiem, kuri lieto banku vai Pasta norēķinu sistēmas kontus pensiju saņemšanai, ir vairāki - pensija kontā tiek ieskaitīta operatīvi, pensijas saņēmējs nav piesaistīts konkrētai izmaksas vietai un datumam. Gadījumos, kad naudu ilgāku laiku nav iespējams izņemt cilvēka prombūtnes dēļ, maksājumi netiek pārtraukti. Liekas formalitātes nav jākārto arī dzīves vietas maiņas gadījumā.
VSAA direktore Inese Šmitiņa: „Izvēloties pārskaitīt pensiju uz savu kontu bankā, pensionārs kļūst par sava laika saimnieku, jo pats var izlemt, kad doties uz banku vai bankomātu un cik lielu summu izņemt. Gandrīz 45% pensionāru jau šobrīd pensiju saņem bankas vai Pasta norēķinu sistēmas kontā, un atzīst to par ērtu pakalpojuma saņemšanas veidu.”
Kā rīkoties cilvēkam, kurš izvēlējies turpmāk pensiju saņemt ar pārskaitījumu kontā, stāsta Oksana Sivokobiļska, Swedbank Klientu apkalpošanas pārvaldes vadītāja: „Pensija bankas kontā – tas ir vienkārši. Ir tikai jāatnāk uz jebkuru izvēlēto Swedbank filiāli, līdzi ņemot pasi, īpaši būsiet gaidīti speciālajās Senioru stundās katru darbdienu no plkst. 10 līdz 11”.
Lai informētu seniorus par iespējām izmantot mūsdienīgu bankas pakalpojumu priekšrocības, no 16.marta turpmāk VSAA nodaļās būs pieejams Swedbank konsultants. Par konsultāciju laikiem būs pieejama informācija VSAA nodaļās, VSAA un Swedbank mājās lapās.
Papildu informācija:
Kristīne Jakubovska
Edīte Olupe
Swedbank
Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras
preses sekretāre Latvijā
Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja
Tālr.: 67444560, 29128208
Tālr: 67013616,
29286136
[email protected] Edī[email protected]