"Šobrīd jauno projektu piedāvājums sastāv no banku atsavinātajiem projektiem, kuru ietvaros tiek piedāvāti attīstītāju neizpārdotie dzīvokļi, lielo būvniecības firmu, piemēram, Merks, YIT, NCC, Hanner, daudzdzīvokļu projektiem, kā arī atsevišķiem dzīvokļiem iepriekšējos gados būvētajos projektos", saka I.Jansone.
Objekti, kas netiek piedāvāti tirgū ir tādi, kuri nav pabeigti vai kuros nepieciešams investēt lielus līdzekļus līdz reālai ekspluatācijas uzsākšanai, vai nav interesanti gala pircējam. Līdz ar to bankas izskata iespēju piedāvāt šādus objektus iegādāties kādam investoram kopumā, jo projektu pabeigšana un sagatavošana nodošanai ekspluatācijā ir laikietilpīgs un sarežģīts process, kas vairākumā gadījumu nav finanšu iestāžu interesēs. Otrs būtisks iemesls, kādēļ atsevišķi objekti netiek piedāvāti realizācijai, ir šo īpašumu labā kvalitāte. Tie ir augstākas klases projekti, kuru vērtība nākotnē varētu pieaugt un kurus nav intereses pārdot tirgū par šī brīža iespējamām cenām.
Populārākie jaunie projekti, kuros bankas vai to meitas uzņēmumi piedāvā dzīvokļus, ir vai nu jau daļēji apdzīvoti, vai pārsvarā ar pilnu iekšējo apdari, kas ir būtisks faktors no klientu viedokļa, iegādājoties nekustamo īpašumu.
"Klienti, iegādājoties dzīvokli jaunā projektā, ļoti kategoriski izvērtē piedāvātās komunikāciju sistēmas (apkure, elektrība, ventilācija u.c. un ekspluatācijas izmaksas pēc dzīvokļa iegādes). Bieži vien pirms pirkuma veikšanas tie konsultējās gan pie projekta apsaimniekotāja, gan projekta jau esošajiem iedzīvotājiem, piesaistīja speciālistus, kam uzticās - būvniekus, piedāvātā objekta un komunikāciju izvērtēšanai", skaidro I.Jansone.
Pēc ekonomiskās lejupslīdes perioda un nekustamā īpašuma tirgus atgūšanās no krīzes, jaunu projektu attīstīšana ir zināmā mērā ierobežota gan no kredītiestāžu puses, kas nosaka projektu finansēšanai stingrus nosacījumus, gan no investoru puses, kas, ņemot vērā neskaidro situāciju valstī, nesteidzās ieguldīt līdzekļus projektu attīstīšanā Latvijā.