Peters: lidostas tirdzniecības platību vēlamākais nomnieks būtu liela starptautiska kompānija
Pēc pašreizējām aplēsēm, lidostas attīstības projekta īstenošana izmaksās ap 200 miljonus latu. Būvniecību varētu sākt 2008.gadā, un tā varētu ilgt divus gadus. Pēc šī projekta īstenošanas lidosta spēs uzņemt 15—20 miljonus pasažieru gadā. Paralēli tiks turpināta izpēte lidostas paplašināšanai līdz 30 miljonu pasažieru kapacitātei. Līdzīgu spārnu kā ziemeļu virzienā perspektīvā varētu izbūvēt arī dienvidu virzienā. Esot izstrādātas arī potenciālās tramvaja un dzelzceļa līnijas shēmas lidostas virzienā, stāsta K.Peters. Norit arī sarunas ar Rīgas domi par papildu teritorijas iegūšanu līdzās plānotajam ziemeļu spārnam.
Kā Diena jau rakstījusi, iznomājot tirdzniecības platības, lidosta iecerējusi iegūt līdzekļus, kas ļautu noteikt zemākas apkalpošanas cenas aviosabiedrībām. Pašreizējo lidostas maksu sistēmu Konkurences padome (KP) uzdeva atcelt kā konkurenci kropļojošu. Tiesa, sistēma joprojām darbojas, jo tās iniciatora satiksmes ministra Aināra Šlesera uzdevumā KP lēmums tika apstrīdēts tiesā. Kā uzsver K.Peters, iebildumi ir nevis pret atlaidēm vispār, bet pret to apjomu. Lai lidsabiedrībām nenāktos paaugstināt izmaksas, risinājums ir samazināt lidostas noteikto pasažieru maksu, no kuras rēķina atlaides. Papildus tiekot domāts par iespējam plašāk atbalstīt arī aviokompānijas, kuras pārvadā mazāku pasažieru apjomu. Viena no iespējām ir uz noteiktu laiku noteikt atlaides par jaunu reisu atvēršanu, kā tas saskaņā ar Eiropas Savienības rekomendācijām tiek darīts arī citās Eiropas lidostās. K.Peters stāsta, ka patlaban lidosta piesaistījusi starptautiskus konsultantus, kuri palīdz rast risinājumu lidostas nodevu atlaižu sistēmai.
Konkursu par tirdzniecības platību iznomāšanu plānots izsludināt, projektam iegūstot konkrētākas aprises. Kā uzskata K.Peters, lidostai vēlamāk būtu jaunās tirdzniecības platības iznomāt vienam lielam apsaimniekotājam. Viņa skatījumā tam vajadzētu būt lielam starptautiskam uzņēmumam, kāda patlaban Latvijā neesot. Diena jau rakstīja, ka interesi par lidostas tirdzniecības platību apsaimniekošanu iepriekš izteiusi gan Latvijā šai jomā plaši pazīstamā norvēģu kompānija Linstow, gan norvēģu kompānija EBO International, kas patlaban nomā ap 20 hektāru lidostai piegulošās zemes, kur būvēs biznesa parku.