Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +9 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 4. oktobris
Modra, Francis, Dmitrijs

Lidosta Rīga vadība un Satiksmes ministrija vairāk atvēl tirdzniecībai

Lidostas Rīga vadība un Satiksmes ministrija apstiprinājusi lidostas paplašināšanas projektu, kurā paredzēts izveidot jaunu izlidošanas termināli ar 10 000 kvadrātmetru tirdzniecības platībām. Termināļa daļu iecerēts arī atvirzīt no skrejceļa, izbūvējot garāku spārnu ziemeļu virzienā pašreizējās Latvijas Gaisa satiksmes ēkas vietā, kur paredzēts izvietot lidmašīnu piestātnes, Dienu informēja lidostas Rīga prezidents Krišjānis Peters. Šāds risinājums izvēlēts pēc konsultācijām ar aviosabiedrībām. Turklāt tas ļaušot ekonomēt vietu perspektīvā paredzētajam otram skrejceļam.
Peters: lidostas tirdzniecības platību vēlamākais nomnieks būtu liela starptautiska kompānija

Pēc pašreizējām aplēsēm, lidostas attīstības projekta īstenošana izmaksās ap 200 miljonus latu. Būvniecību varētu sākt 2008.gadā, un tā varētu ilgt divus gadus. Pēc šī projekta īstenošanas lidosta spēs uzņemt 15—20 miljonus pasažieru gadā. Paralēli tiks turpināta izpēte lidostas paplašināšanai līdz 30 miljonu pasažieru kapacitātei. Līdzīgu spārnu kā ziemeļu virzienā perspektīvā varētu izbūvēt arī dienvidu virzienā. Esot izstrādātas arī potenciālās tramvaja un dzelzceļa līnijas shēmas lidostas virzienā, stāsta K.Peters. Norit arī sarunas ar Rīgas domi par papildu teritorijas iegūšanu līdzās plānotajam ziemeļu spārnam.

Kā Diena jau rakstījusi, iznomājot tirdzniecības platības, lidosta iecerējusi iegūt līdzekļus, kas ļautu noteikt zemākas apkalpošanas cenas aviosabiedrībām. Pašreizējo lidostas maksu sistēmu Konkurences padome (KP) uzdeva atcelt kā konkurenci kropļojošu. Tiesa, sistēma joprojām darbojas, jo tās iniciatora satiksmes ministra Aināra Šlesera uzdevumā KP lēmums tika apstrīdēts tiesā. Kā uzsver K.Peters, iebildumi ir nevis pret atlaidēm vispār, bet pret to apjomu. Lai lidsabiedrībām nenāktos paaugstināt izmaksas, risinājums ir samazināt lidostas noteikto pasažieru maksu, no kuras rēķina atlaides. Papildus tiekot domāts par iespējam plašāk atbalstīt arī aviokompānijas, kuras pārvadā mazāku pasažieru apjomu. Viena no iespējām ir uz noteiktu laiku noteikt atlaides par jaunu reisu atvēršanu, kā tas saskaņā ar Eiropas Savienības rekomendācijām tiek darīts arī citās Eiropas lidostās. K.Peters stāsta, ka patlaban lidosta piesaistījusi starptautiskus konsultantus, kuri palīdz rast risinājumu lidostas nodevu atlaižu sistēmai.

Konkursu par tirdzniecības platību iznomāšanu plānots izsludināt, projektam iegūstot konkrētākas aprises. Kā uzskata K.Peters, lidostai vēlamāk būtu jaunās tirdzniecības platības iznomāt vienam lielam apsaimniekotājam. Viņa skatījumā tam vajadzētu būt lielam starptautiskam uzņēmumam, kāda patlaban Latvijā neesot. Diena jau rakstīja, ka interesi par lidostas tirdzniecības platību apsaimniekošanu iepriekš izteiusi gan Latvijā šai jomā plaši pazīstamā norvēģu kompānija Linstow, gan norvēģu kompānija EBO International, kas patlaban nomā ap 20 hektāru lidostai piegulošās zemes, kur būvēs biznesa parku.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses