Viņas darba pieredze krājusies tādos dažādu nozaru milžos kā L’Oreal, Samsung un Henkel un starptautiskā mērogā, taču arī Aldarī viņai tagad netrūkst ne izaicinājumu, ne dinamikas, kas Ingai profesionālajā dzīvē ir ļoti būtiska. Starp citām savā darbā svarīgām lietām viņa min arī komandas vadību kā nebeidzamu dinamikas avotu un mērķi, lai visiem komandā ir saprašana ne vien par mārketinga procesiem, bet arī par uzņēmuma biznesu kopumā, kas ir visa pamatā. Inga neslēpj, ka nākotnē gribētu izaugt līdz uzņēmuma vadīšanai.
Visam apakšā ir cipari
Kad Inga pēc 9. klases sāka mācīties Rīgas Valsts 1. ģimnāzijā, viņa uzzināja vairāk par Rīgas Ekonomikas augstskolu (REA), apņēmās tajā iestāties un mērķtiecīgi tam arī gatavojās. Tiesa, zināmas šaubas par studiju virziena izvēli viņai secen nav gājušas. "Paralēli gribējās daudz ko citu. Man ļoti patīk matemātika, biju gatava studēt arī matemātiķos, arhitektos, kādā dizaina skolā. Tomēr nonācu pie tā, ka studijas "zviedros" dos lielu, labu pamatu, un pēc tam jau var skatīties, ko pamainīt," Inga saka.
Viņa uzskata – attīstībā nedrīkst apstāties, un mācīšanās ir daļa no izaugsmes. Arī šovasar Inga pabijusi vasaras universitātē Dānijā, kur mācījās kognitīvo neirozinātni – gan darbam mārketingā, gan kopējā redzesloka paplašināšanai. Pērn pati atrada iespēju kā Aldara pārstāve pieteikties Eiropas Tehnoloģiju institūta vasaras skolā par jaunu produktu izstrādi pārtikas nozarē. Tāpat Inga šogad izmantojusi darbavietas piedāvāto dalību attīstības programmā, lai ar koučinga un mentoringa palīdzību uzlabotu savas līdera prasmes.
Bet pie pirmās ārzemju izglītības pieredzes Inga tika, studējot REA un aizbraucot Erasmus apmaiņas semestrī uz Franciju, kura ļoti vilināja jau skolas laikā. "Iesaku visiem," viņa teic. "Iepazīsti pasauli savādāku, nekā tā ir tavā valstī un tavā komforta zonā. Francija arī nav tā valsts, kur visi runā angliski, tāpēc man nācās ļoti strauji "uzpumpēt" savu franču valodu."
Atbraucot atpakaļ, Inga bija tik ļoti samīlējusies Parīzē, ka prātā bija tikai viena doma – kādu spert nākamo soli, lai atkal tur nonāktu? Inga pieteicās un ieguva vietu ilgtermiņa vadības prakses programmā skaistumkopšanas produktu ražotājā L’Oreal. Faktiski tas bija pilnvērtīgs darbs pie zīmola tirgus aktivitātēm Baltijas valstīs. "Te sajutu mārketinga īsto garšu," Inga stāsta. Daudziem šķiet, ka šī joma ir viens vienīgs radošums, bet uzņēmuma tābrīža vadītājs ar vārdiem: "Šis ir mārketings!" Ingai jau pirmajā sarunā uzlika uz galda prāvu kaudzi ar Nielsen tirgus pētījuma datiem. "Šo epizodi bieži stāstu kolēģiem. Reklāma un citas kreatīvās lietas ir tikai aisberga virsotnīte, jo katrai idejai apakšā ir tirgus pētījums, darbs ar cipariem, aprēķini, matemātika," Inga stāsta un atklāj, ka tāpēc arī secinājusi – mārketings viņai ir īstais lauciņš.
Līdz Parīzei Inga, strādājot L’Oreal, gan netika, arī pašai prioritātes sāka mainīties. Toties, pieņemot darba piedāvājumu no Samsung Electronics Baltic, kas Ingu bija atradis caur REA absolventu tīklu, viņai izdevās pabūt Seulā, Samsung galvenajā mītnē. Inga vadīja mājas iekārtu (ledusskapju, veļasmašīnu, putekļusūcēju u. tml.) produktu mārketingu Baltijas valstīs un šo darbu atceras kā ļoti izaicinošu. Pēc viscaur franciskā L’Oreal viņai arī bija interesanti izzināt, kāds ir darba un vadības stils korejiešu uzņēmumā.
Visu rakstu lasiet laikraksta Diena piektdienas, 9. augusta, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
heh
M
afiģeķ