"Mans PZU stāsts, šķiet, ir tipisks piemērs, ka – kas neriskē, tas nedzer šampanieti. Es no nulles veidoju visu Latvijas filiāles pārdošanas struktūrvienību. Bija jāatrod cilvēki, jo sākumā pārdošanā biju vienīgais, bija jāslēdz līgumi ar apdrošināšanas brokeriem un starpniekiem utt.," Mārtiņš uzskaita un piebilst, ka jaunā kompānijā ikviens darbinieks ir savā ziņā cilvēks orķestris.
Mārtiņam nebija cilvēku vadības pieredzes, taču galvā bija vīzija, kāds līderis viņš gribētu būt, un viņš pamazām sevi par tādu veidoja, paņemot labāko no uzņēmumā BALTA pieredzētajiem daudzajiem vadītājiem un atsakoties no sliktākā. "Izrādījās, ka tas modelis ļoti labi darbojas. Man arī izdevās savākt lielisku komandu, kas iekustināja pārdošanas mašinēriju. Sāka parādīties rezultāts." Mārtiņš stāsta, ka divos gados PZU Lietuva Latvijas filiālei izdevies tikt pie 3% tirgus daļas un ap sešiem miljoniem parakstīto apdrošināšanas prēmiju, kas jaunam uzņēmumam bijis "wow!".
Apstiprinājumu, ka paša iztēlotais un praktizētais līderības modelis pasaulē jau eksistē, ir efektīvs un arī teorētiski aprakstīts, Mārtiņš tolaik guva Gdaņskas Universitātes un Lietuvas Ekonomikas augstskolas īstenotajā mācību programmā, kurā divus gadus līderības un komandas vadības prasmes izkopa dažādu līmeņu PZU vadītāji no visām trim Baltijas valstīm. Tāpat skaidrs "jā" uzņemtajam kursam tika iegūts nozares profesionāļu konkursā Pārdošanas vadības guru 2014, kurā Mārtiņš ieņēma trešo vietu. Tas devis pašapziņu.
Visu rakstu lasiet laikraksta Diena piektdienas, 5. janvāra, numurā!Ja ir vēlme laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!