"Kad neviens nevada, nekas arī nesanāk," raidorganizācijai ERR norādīja Mopels.
Dažos svarīgos jautājumos, piemēram, par maršrutu un sliežu platumu, Baltijas valstis jau panākušas vienošanās, taču atlikuši vēl daudzi neatrisināti jautājumi, skaidroja Mopels.
"Tāpat ir arī plānošanas un tehnisko pētījumu jomā, mums ir jābūt iniciatoriem, jo darbu nepieciešams uzsākt pēc iespējas ātrāk," sacīja Mopels.
Kā ziņots, nākamajā budžeta periodā EK līdzās līdzšinējiem ES fondiem ierosinājusi izveidot jaunu, 50 miljardus eiro jeb 35,14 miljardus latu vērtu programmu "Savienojot Eiropu", kas paredzēta ES nozīmes infrastruktūras projektiem transportā, enerģētikā un informācijas tehnoloģijās. Tās laikā uz finansējumu varēs pretendēt arī divi Latvijai nozīmīgi transporta projekti - ātrgaitas dzelzceļa līnija Rail Baltica un dzelzceļa līnijas uzlabošana no Ventspils līdz Krievijas un Baltkrievijas robežām.
Rail Baltica projektā ES valstis varēs pretendēt uz finansējumu detalizētai izpētei sliežu ceļu savietojamībai, līnijas būvniecības darbiem, kuri sāksies pirms 2020.gada, kā arī savienojumu būvēšanai ar ostām un lidostām. Otrajā projektā finansējums paredzēts vienīgi esošā sliežu ceļa uzlabošanai.