Tas gan nenozīmē, ka būtiski lētāki paliks arī alkoholiskie kokteiļi. Ietaupītos līdzekļus uzņēmumi ieguldīs ražošanā. «Atteikšanās no akcīzes markām kokteiļiem ļaus valstij ietaupīt līdz pat miljonam latu lielus ikgadējos tēriņus, kas tiek izdoti par Lielbritānijā ražotajām, ne pārāk kvalitatīvajām akcīzes markām, bet mums atteikšanās no markām ļaus efektivizēt savas ražošanas līnijas un kļūt ar šo produktu konkurētspējīgākiem tirgū,» norādīja a/s Aldaris valdes priekšsēdētāja Ināra Šure. Pret akcīzes marku atcelšanu kokteiļiem bija Finanšu ministrija, kas brīdināja, ka šādā veidā nelegālā alkohola īpatsvars varētu pieaugt līdz pat 20%. To noliedza lielākie Latvijas alkohola ražotāji, norādot, ka nelegāli pārsvarā tiek ievesti stiprie alkoholiskie dzērieni, nevis mazgrādīgie kokteiļi. Pēc Finanšu ministrijas datiem alus kopā ar citiem mazgrādīgajiem alkoholiskajiem dzērieniem Latvijā veido 15% no kopējā alkohola patēriņa. No šiem 15% alkoholiskie kokteiļi aizņem 8% lielus tirgus daļu. 75% Latvijā tirgoto alkoholisko kokteiļu tiek ražoti vietējos uzņēmumos.
Alkoholiskajiem kokteiļiem nevajadzēs akcīzes markas; cenu tas neietekmēs
Atteikšanās no akcīzes markām ļaus samazināt ražošanas izdevumus alkoholiskajiem kokteiļiem par 30%.Tā sacīja a/s Cēsu alus pārdošanas un mārketinga vadītājs Gustavs Zatlers pēc tam, kad Saeimas Tautsaimniecības un Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas bija konceptuāli atbalstījušas atteikšanos no akcīzes markām alkoholiskajiem kokteiļiem, kuros alkohola saturs nepārsniedz 6%.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.