Neskatoties uz augošo konkurenci stipro alkoholisko dzērienu tirgū, Rīgas Melnais balzams ir visvairāk pirktais stiprā alkohola zīmols Latvijā - tā pārdošanas rādītāji šī gada pirmajā pusgadā auguši par 13% pret pērnā gada attiecīgo periodu, informē uzņēmumā.
Zīmola vadītājs Latvijā Ģirts Liniņš stāsta, ka jaunā - ķiršu - garša izvēlēta, ņemot vērā upeņu balzama veiksmes stāstu un arī balstoties uz jaunākajām patēriņa tendencēm pasaulē - patērētāji dod priekšroku saldākām dzērienu garšām un mazākam alkohola daudzumam.
Ķiršu balzama (alkohola saturs 30%) receptūra tapusi aptuveni gada laikā, izmēģinot daudzas garšas variācijas.
"Uzdevums nebija vienkāršs - īsto garšu balansu starp balzama sastāvdaļām un ķiršiem ieguvām tikai ar 111. mēģinājumu, un kopumā intensīvs darbs pie ķiršu balzama tapšanas aizņēma gandrīz gadu," norāda Liniņš.
Uzņēmumā atklāj, ka izvēli par labu tieši ķiršu garšas variācijai ietekmējuši arī eksporta plāni.
"Pērn Rīgas Melnā balzama pārdošana apjomi ārpus Baltijas auga par 20%, un mūsu mērķis ir piecu gadu laikā dubultot produkta tirgus daļu pasaulē. Viena no lielākajām ambīcijām ir ieiet Amerikas tirgū un tuvāko gadu laikā kāpināt noietu arī Lielbritānijā. Tāpēc, izvēloties jauno garšu, vadījāmies arī no starptautiskā patērētāja izvēles. Atšķirībā no upenes, kas ir zināma Eiropā, ķirsis ir pazīstams globāli - tā garšu sapratīs gan šeit, Latvijā, gan aiz okeāna," informē zīmola globālais vadītājs Māris Kalniņš.