Pārsteidz amerikāņus
Laika gaitā, ieguldot investīcijas ceptuves modernizācijas un personāla apmācībā, uzņēmums ir attīstījies atbilstoši Rietumu standartiem un labas pārvaldības principiem. Ir ievērojami optimizēti ražošanas procesi, un ir iegādātas jaunas ražošanas iekārtas, kā arī iegūts starptautiski atzītais BRC (British Retail Consortium) pārtikas drošības sertifikāts Global Standarts for Food Safety. Latvijas uzņēmumiem kopumā ir tikai aptuveni 30 šādu sertifikātu.
Pērn Cannelle Bakery eksporta apgrozījums pārsniedzis miljonu eiro. Piecu gadu laikā eksports ir pieaudzis vairāk nekā divas reizes, bet sākuši ar dalību lielajās starptautiskajās izstādēs 2014. gadā, pētījuši atsevišķus tirgus. Ar laiku izrādījies, ka it kā saprotamākie sadarbības partneri, piemēram, Ziemeļvalstu uzņēmēji, šāda veida produkciju nemaz tik ļoti negaida, savukārt tālākos tirgos Cannelle Bakery našķi izrādās tiem interesanti.
Ivars raksturo pieredzi: "Kaut vai to pašu speķa pīrādziņu aizvedam uz Zviedriju, bet tur neviens nesaprot, kāpēc bulciņā ir gaļa? Baltijā un Krievijā šo našķi saprot un ēd, Ķīnā – nesaprot, bet ēd, jo vietējiem ļoti garšo. Tā sākotnēji piedāvājam ko vienu, bet izrādās, ka tajā vietā var "strādāt" kas cits."
Bruno Ansons stāsta, ka ar eļļā vārītām biezpiena bumbiņām spējuši ieinteresēt pat tālo Japānas tirgu, kur Eiropas produkcija galvenokārt asociējas ar kvalitāti.
Kopumā citu Eiropas valstu klienti dodot priekšroku saldajiem našķiem, bet nesen Cannelle Bakery esot ieinteresējis ASV tirgu ar amerikāņu beigeļiem (The American Bagel), kas Latvijā pērn tika prezentēti starptautiskajā izstādē Riga Food 2017 un labas atsauksmes jau guva Ņujorkā.
"Viss sākās tā, ka pasaulē pazīstamais izgudrotājs, amerikāņu uzņēmējs Alans Amrons savā ceļojumā nogaršoja, viņaprāt, labākos amerikāņu beigeļus savā mūžā un bija pārsteigts, ka maiznīca Eiropā spēj izcept garšīgākus nekā Amerikā," stāsta Ivars un turpina, "ar amerikāņu kolēģu līdzdalību mums ir izdevies ražot produktu, kas atbilst amerikāņu garšai un kas ir labāks nekā pie viņiem uz vietas nopērkams saldētā veidā. Mums ir iespēja pārspēt produktu, ko paši amerikāņu ražotāji ir nonivelējuši un kas garšo, kā paši saka, pēc kartona. Mums ir unikāla receptūra, absolūti bez ķīmiskām piedevām. Produktā nav pievienotas papildu taukvielas un cukurs. Ja arī pašlaik Latvijā tas vēl nav pieprasīts, domāju, ka drīzumā situācija mainīsies." Pirmās produkta paletes jau ir ceļā uz ASV, par to ir ieinteresējušies arī atsevišķi Latvijas tirgotāji. The American Bagel arī ir trešais uzņēmuma zīmols, ko attīsta.
Visu rakstu lasiet laikraksta Diena pirmdienas, 7. maija, numurā! Ja turpmāk vēlaties Dienas publikācijas lasīt drukātā formātā, laikrakstu iespējams abonēt ŠEIT!