"Mazumtirdzniecība mums nav prioritārs darbības virziens, un tādēļ mēs pašlaik skatāmies, vai mēs nevaram atrast partnerus, lai izstrādātu jaunu mazumtirdzniecības koncepciju un pārveidotu veikalus," klāstīja Jonaitis un norādīja, ka viena no iespējām būtu veikalu tīkla nodošana franšīzē, kad veikals pieder citiem, bet strādā ar "Laimas" zīmolu.
"Mēs redzam, ka tikai saldumu veikals - tas ir par maz. Koncepciju vajag paplašināt. Tā ka ir iespējams, ka veikali būs citā formātā," atzina Jonaitis.
Patlaban ar "Laimas" zīmolu strādā 22 veikali, un šo skaitu arī 2010.gadā plānots saglabāt esošajā līmenī, viņš pastāstīja un piebilda, ka līdz šim slēgti visi tie veikali, kuri savu darbību neatpelnīja. "Mūsu darbībā galvenā mēraukla ir pelnītspēja, bet mazumtirdzniecībā mēs nekādu izaugsmi tuvāko gadu laikā neparedzam. Līdz ar to veikalu skaits samazinās - esam slēguši kādus četrus līdz sešus veikalus," sacīja "Laimas" padomes priekšsēdētājs.
Komentējot sadarbību ar lielajiem veikalu tīkliem, Jonaitis secināja, ka situācija, kad mazumtirgotāji bija ļoti agresīvi un uz ražotājiem izdarīja lielu spiedienu, ir mainījusies. "Mēs kopīgi meklējam risinājumus, kā abpusēji vairāk nopelnīt un piesaistīt vairāk pircēju. Es teikšu, ka sadarbība pēdējā laikā ir normalizējusies," viņš minēja.
"Laima" ietilpst "NP Food" grupā, kurā ir arī tādi uzņēmumi kā "Gutta", "Staburadze" un citi.
2008.gadā "Laima" strādāja ar 32,612 miljonu latu apgrozījumu, kas ir par 2,6% vairāk nekā 2007.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa samazinājās par 2,3 reizēm un bija 442,9 tūkstoši latu.