Laika ziņas
Šodien
Apmācies

LDz ievērojami pieaug pārvadāto kravu apjomi

Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmums SIA LDz Cargo šī gada sešos mēnešos  pārvadājis 33,7 miljonu tonnu kravu, kas ir par 3,8 miljoniem tonnu (par 12,8 procentiem) vairāk nekā pērn pirmajā pusgadā.

Šajā pusgadā visvairāk ir pārvadātas akmeņogles – 12 miljoni tonnu (35,8% no kopējā kravu pārvadājumu apjoma). Salīdzinot ar pagājušā gada rādītājiem, akmeņogļu  apjomi šajā pusgadā palielinājušies par 25 procentiem, turpretī naftas produkti pārvadāti par 13,3 procentiem mazāk – 9,98 miljoni tonnu (29,6% no kopējiem kravu pārvadājumiem). Pārvadājumu apjomus šajās kravu grupās joprojām nosaka pagājušā gadā Japānā notikušās katastrofas, jo saglabājas liels pieprasījumus pēc fosilajiem energoresursiem.

Pārvadāto ķīmisko kravu apjoms šajā pusgadā ir 2,6 reizes lielāks nekā pērn – pārvadāti 3,2 miljoni tonnu, turpretī minerālmēslu pārvadājuma apjomi samazinājušies par 17,9 procentiem (2,06 miljoni tonnu).  Melnie metāli pārvadāti viena miljona tonnu apmērā, tāpat kā graudu un miltu produktu pārvadājumi, tomēr pēdējo apjomi salīdzinot ar pagājušo gadu palielinājušies 3,2reizes. Kokmateriālu apjoms pusgadā sastādīja 416 000 tonnas, savukārt minerālvielas pārvadātas 413 000 tonnu apjomā.

Izaugsme novērojama konteinerpārvadājumu apjomos - salīdzinot ar pagājušā gada pirmo pusgadu to apjoms palielinājies par 7,3 procentiem un sastāda 56382 TEU konteineru vienības. Pieaugumu konteineru pārvadājumu tirgū lielā mērā nosaka augstais pieprasījums Centrālāzijas valstīs, ko ietekmē augošā Kazahstānas un Uzbekistānas ekonomika, kā arī nemilitāro kravu pārvadājumi uz Afganistānu. No ASV uz Afganistānu caur Latviju nosūtīto kravu apjoms pusgadā sastādīja 1897 TEU konteineru vienības jeb par 25,7 procentiem mazāk nekā pērn.

Šobrīd Latvijas dzelzceļā kursē trīs konteinervilcieni. Vilciens Zubr pārvadā eksporta un importa kravas uz un no Baltkrievijas, bet no šī gada februāra šis vilciens kursē jau līdz Igaunijai (caur Latviju).  Konteinervilciena Baltika-Tranzīts galamērķis ir Kazahstāna un citas Centrālāzijas valstis, savukārt 2010.gadā izveidotā konteinervilciens Rīgas Ekspresis galamērķis ir Maskava. Šī gada sešos mēnešos ar šo vilcienu pārvadāts 1344 TEU konteineru vienības, kas ir par 782 TEU konteineru vienībām vairāk nekā pērn.

Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses